Kan ik bij een grote boodschap gewoon het touwtje van de tampon opzij houden en mijn behoefte doen, of pers ik dan de tampon half uit mijn vagina?

Bij een kleine boodschap op het toilet houd ik het touwtje uit de weg en doe mijn boodschap. Bij een grote boodschap haal ik de tampon er altijd uit, omdat ik bang ben dat ik hem er half uit zal persen en hij ergens in het midden zal blijven zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.3K

Het beste antwoord

Meestal blijft ie gewoon op zijn plek zitten en kan het gerust. Maar als de ob vol zit en ik ga dan een grote boodschap doen, (of zelfs bij niezen!!!) zakt hij toch wel iets naar beneden hoor...maar goed, dan moet hij er toch uit.
Maar buiten dat om, heb ik nog nooit gehad dat ie tijdens de grote boodschap verzakt.
Ik heb trouwens wel 3 kinderen gebaard....dat werkt nooit in het voordeel van daaronder zeg maar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor,die tampon blijft wel zitten, ook als je het touwtje gewoon laat bungelen. Ook bok plassen kan je het touwtje gewoon laten hangen, er gebeurt echt niets engs of vervelends
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij de tampon te klein is..dan kan hij er wel uit gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi! Nee, ik denk niet dat er iets engs zal gebeuren, ik vind het gewoon een vies idee een met urine doordrenkt touwtje in mijn onderbroek te steken ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het een eng idee vind kan je hem gewoon even opzij houden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zeg ik toch in mijn vraag :p
Je hoeft bij het plassen het touwtje niet opzij te houden hoor, gewoon naderhand afdrogen is voldoende.

Het zou kunnen dat bij een vrouw die net bevallen is, bij vrouwen met verzakkingen of wanneer je erg hard moet persen, bij het persen op ontlasting ook een tampon wat naar beneden zou zakken. Maar in alle andere gevallen niet hoor. Als je gewoon gezond bent en 'down there' geen verzakkingen of andere problemen hebt, kun je prima je tampon laten zitten tijdens het doen van je grote boodschap.

Is de reden dat je hier bang voor bent dat je erg moet persen op de ontlasting? Dat is sowieso niet goed, en werkt ook problemen als verzakkingen in de hand. Kijk een kritisch naar je dieet en je lichaamsbeweging (genoeg vezels vocht en beweging helpen je ontlasting soepel te maken) en ga naar je huisarts als dat niet voldoende helpt.