Wat veroorzaakt de hoofdpijn als je te lang hebt geslapen.?

heerlijk je kan uitslapen, 4 uur na normale wakkerword tijd word je wakker. met knallende koppijn. waarom is dat?
hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk stelletje boefjes bailey! Alles vrder goed met jullie? En natuurlijk prettige feestdagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te kort slapen is niet goed, maar te lang slapen is ook niet goed voor je lijf. Het schijnt de kans op dik worden ook te vergroten. Het zal wel met je spijsvertering te maken hebben.

Antwoorden (8)

Ben je normaal niet gewend.

Je hele lichaam denkt wat doet ze nou normaal is ze de hele dag bezig ??!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt wel dat je dan vast geslapen hebt ,maar wat het dan precies inhoudt ,daar kan ik je geen uitleg over geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vier uur langer slaapt, wacht je ook vier uur langer tot je 's ochtends iets drinkt. De meest waarschijnlijke oorzaak van de hoofdpijn lijkt me dan ook uitdroging. Daar kun je echt knallende koppijn van krijgen.

Eigenlijk heb je dan, zonder alcohol gedronken te hebben, een soort kater. Een kater wordt namelijk ook voor een groot deel veroorzaakt door uitdroging (alcoholische dranken drogen je uit) en kan voor een deel voorkomen worden door voor het slapen gaan nog wat glazen water te drinken.

Wat ik zou doen als je na uitslapen met knallende koppijn wakker wordt: water drinken! Of nog beter bouillon, door het zoutgehalte kun je dat beter opnemen.

Mijn favoriete kater-ontbijt is dan ook: noedelsoep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te lang slapen in het weekend kan hoofdpijn veroorzaken. Wie door de week steeds op dezelfde tijd opstaat en áltijd een kop koffie drinkt, heeft daardoor een bepaald ritme opgebouwd. Doorbreek je dit ritme in het weekend, dan kan ten eerste het 'te lang' slapen een bedompt gevoel in je hoofd geven.

Als je dan ook nog later dan normaal een kop koffie drinkt, kun je last krijgen van een soort cafeïne-ontrekkings-hoofdpijn. Je bent zo gewend vroeg in de ochtend al een hoeveelheid cafeïne te nemen, dat je lichaam daar met een soort ontwenningsverschijnsel op reageert. Dit wordt ook wel 'weekend-hoofdpijn' genoemd.
14 jaar geleden
Te veel en te weinig slaap kan bij iedereen hoofdpijn veroorzaken. Onderzoekers geloven dat er fluctuatie in Serotine-niveau en andere neurotransmitters plaatsvinden tijdens de slaap, die op hun beurt hoofdpijn kunnen veroorzaken of vergergeren. Wanneer een persoon die gevoelig is voor hoofpijn bijv. in het weekend doorslaapt boven de tijd dat hij normaal wakker wordt, kan die extra portie slaap de hoofdpijn veroorzaken.
14 jaar geleden
Dat komt omdat je lichaam aan wakker zijn toe is en de chauffeur liet op zich wachten... Net als je emotie binnen houdt, krijg je er hoofdpijn van...

Ik zal het eens hardop zeggen, hoofdpijn ontstaat als je iets doet wat je beter NIET kon doen...

Emotie binnenhouden, niet doen dus...
Langer slapen dan het lichaam vraagt, niet doen dus...
Te veel drinken en later een kater, niet doen dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je lichaam niet vraagt om langer te slapen... waarom word je dan niet eerder wakker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je valt met de doors in huis met zo´n opmerking... Je luisterde niet naar het lichaam, daarom dat het lichaam aangeeft dat er iets niet juist gebeurd is... En iets niet goed, voelt niet goed... Hoe kan het ook anders...
Een bijzondere vorm van spanningshoofdpijn is de ‘weekendhoofdpijn’ die juist ontstaat door ontspanning en een ander levensritme. Denk hierbij aan het uitslapen in het weekend en de hoeveelheid koffie die erg kan afwijken van het weekpatroon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook zijn te lang slapen in het weekend kan hoofdpijn veroorzaken. Wie door de week steeds op dezelfde tijd opstaat en áltijd een kop koffie drinkt, heeft daardoor een bepaald ritme opgebouwd. Doorbreek je dit ritme in het weekend, dan kan ten eerste het 'te lang' slapen een bedompt gevoel in je hoofd geven.

Als je dan ook nog later dan normaal een kop koffie drinkt, kun je last krijgen van een soort cafeïne-ontrekkings-hoofdpijn. Je bent zo gewend vroeg in de ochtend al een hoeveelheid cafeïne te nemen, dat je lichaam daar met een soort ontwenningsverschijnsel op reageert. Dit wordt ook wel 'weekend-hoofdpijn' genoemd.