Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik nies vaak en heb een constante lopende neus. Ik ben niet verkouden wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Laat je onderzoeken op allergieën. Het zou hooikoorts kunnen zijn, maar je kunt ook allergisch blijken te zijn voor o.a. stof, huisdieren, make-up, zeep, wol, en ga zo maar door.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
kan zij dat de klachten worden veroorzaakt door een allergie. Hooikoorts bijv. je huisarts kan testen of, en zo ja, waar je allergisch voor bent.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
De kans is vrij groot dat je hooikoorts hebt, in de drogisterij zijn daar simpele middelen oor te koop zoals Allerfre ed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klinkt als hooikoorts. Hieronder een paar andere symptomen. Je moet ze niet allemaal hebben. Ik heb ook last van niezen, lopende en jeukende neus, kriebel in de oren...
- jeukende neus met bijhorende niesbuien;
- loopneus of na enige tijd ook een verstopte neus;
- jeukende, tranende of branderige ogen;
- droge, jeukende keelt;
- kriebelhoest.
MAAR! deze symptomen zijn exact hetzelfde als die van allergie voor huisstofmijt en katten!
Je kan je ook laten testen of je allergisch voor iets bent bij de dokter!

Toegevoegd na 58 seconden:
je kan hiervoor sprays of pilletjes halen bij de apotheker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend!

Hooikoorts klinkt aannemelijk. Ik zou even naar de huisarts gaan.

Heb je alleen last in de 'hooikoortsperiodes'?

Mogelijk is je neusslijmvlies ergens (chronisch) door geïrriteerd geraakt. Hiervoor zijn speciale neussprays voor op recept te verkrijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding