Kan het zijn dat je allergisch bent voor de zeep?
Wat je naar mijn idee het beste kunt doen, is nogmaals wassen met warm water, zonder zeep. Misschien dat je de irritatie daarmee weg krijgt. Daarna goed afdrogen.

Ik gebruik zelf altijd een zeep die bedoeld is voor je geslachtsdelen. De intiemzeep van Lactacyd, daar heb ik nooit problemen mee, misschien dat dit helpt?
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik ben zover ik weet daar niet allergisch voor. Bedankt voor de tip. Waarom denk je dat het met warm water moet en niet koud bijvoorbeeld?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Omdat ik zelf vind dat je met koud water zeepresten niet goed weg krijgt. Probeer je haar wat vol zit met shampoo maar eens uit te spoelen met koud water. Of zeephanden met koud water. Het lukt uiteindelijk wel, maar het gaat niet geweldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt een alergische reactie is mag je het nooit afspoelen met warm water. De huid is dan al extra gevoelig en dan ga je er warm water over heen gooien, dan kan flink pijn gaan doen en je jeuk word alleenmaar erger van.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Maar de vraagsteller is niet allergisch. Dus dat scheelt alweer.
Eenijsblokje in een washandje / doekje of zonder, maar ik weet niet of dat te doen is, er tegen aan houden. Kou verdoofd.

Of even naar de drogist / apotheek voor :
AnaMel® perianale zalf

zie link.

AnaMel® is de nieuwe zalf bij anale ongemakken. AnaMel® bestaat uit een verkoelende zalf in combinatie met 100% natuurlijke enzymrijke honing. De verkoelende zalf vermindert jeuk. De zuivere medicinale honing geneest wondjes, werkt ontstekingsremmend en is bacteriedodend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon veel afspoelen. Nooit meer schoonmaken met zeep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon een neutrale douche gel gebruiken gaan. Die gebruik ik zelf ook al jaren..met veel succes. Zie de link hieronder voor meer informatie.

Groet,

Ton