Kun je emoties hebben die je nog nooit hebt geïmiteerd?

Waar komen emoties vandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Natuurlijk. Juist. Geïmiteerde emoties zijn nep-emoties.
14 jaar geleden
Emoties zijn kidnappers van je gevoel... Dus als jij vermoedt dat iets te heftig voor je is om mee te maken, dan grijp je in en gooi je er een emotie overheen, dan hoef je de initiële gevoelens niet te voelen en ga je met de emotie aan de slag... De emotie MOET voorrang krijgen op alles... Als die emotie er is, dan is dat het allerbelangrijkste voor je op dat moment, is die emotie weg, dan kan het je allemaal niets meer schelen...

Het imiteren van emoties ken ik niet... Ik heb ze of ik heb ze niet, hoezo imiteren?

Kun jij jezelf boos imiteren? ik niet hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens. Je doet net of de emoties met je gevoel op de loop gaan. Emoties *zijn* je gevoel. Als je die losmaakt ben je gevoelloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee gevoel is NIET emoties... Emoties zijn weer wel gevoelens... Sterker nog, emoties is juist het wegdrukken van gevoelens, DUS NIET VOELEN... Met emoties gaan wel gevoelens gepaard, dat wel, maar die hebben NIETS te maken met de prikkel die de emotie opriep... Maar je mag me heel prima verkeerd verstaan als je niet wil begrijpen en alleen maar het incongruente van wat ik zeg en jij zegt uitvergroot... Maar ik snap je wel heel goed... Als jij zegt dat emoties je gevoel is, dan kan ik alleen maar zeggen dat de emoties je leven beheersen... Ik heb nauwelijks emoties, zeg maar niet... Ik kan heel boos worden, maar dan speel ik die emotie, hartslag niet hoger, bloeddruk niet hoger, geen adrenaline in het bloed, rust is er alleen, maar de boosheid is niet mis te verstaan... Maar ik ben niet boos, ik speel boos... zonder emotie doe ik dat als een volleerd acteur... Alles in mijn leven lukt prima zonder emotie... En ik zeg je de mensen die mij tegenkomen zien m,ij niet als zombie, maar precies andersom... Maar je mag het hier niet MEE eens zijn, je mag er ook niet meer eens zijn dat morgen de zon niet opkomt, de zon stoort zich niet aan jouw mening... de werkelijkheid ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij geen voorbeeld heb gehad waarin je kan zien wat je moet doen als je boos bent, kun je niet boos zijn. Gedrag is een uiting van emotie. Maar niet zichtbaar gedrag is ook een emotie. In mijn optiek heb je wel degelijk een voorbeeld nodig om het te kunnen leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanoniem... Nee de ander leert dat dit wat je nu doet, huilen is... Had het nooit een woord gekregen dan had je het nooit geweten... @MarieAnne... Ik ben werkelijk emotieloos, maar ik kan ze wel spelen, maar innerlijk is dat niet aanwezig... Ik kan dus in korte tijd, hele korte tijd alle emoties spelen die er zijn en meteen stoppen ermee als ik wil... Of dat positief is, dat weet jij niet, maar sommigen op GV hebben mij al in levenden lijve ontmoet en die zeggen niet dat ik negatief ben... Integendeel zelfs... @Antwoordman... Alweer geen bericht. De zoveelste keer... Valt me weer tegen maat... Je wil dus alleen maar roepen en verder niets meer... Valt me erg tegen van je...
ja voorgaand onderzoek veronderstelt een positieve relatie tussen hoe aardig mensen elkaar vinden en hoeveel mensen elkaar imiteren en verschillende onderzoeken laten dit ook zien.

In dit proefschrift komt naar voren dat imitatie er niet alleen voor kan zorgen dat iemand aardiger wordt gevonden maar ook juist dat iemand minder aardig wordt gevonden. Dit lijkt afhankelijk te zijn van wat het geïmiteerde bedrag voor degene die imiteert betekent. Na het imiteren van een aversieve emotie zoals boosheid vond men de ander minder aardig, vooral wanneer duidelijk was dat de boosheid op de imitator gericht was. Slechts wanneer duidelijk was dat de boosheid niet op hen gericht was, vonden de mensen die de ander geïmiteerd hadden de ander even aardig als de mensen die de boosheid niet geïmiteerd hadden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor moet je een acteur zijn, die kunnen emoties spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft emoties.
Er zijn ontzettend veel verschillende emoties, nuanceringen.
De vier hoofdgroepen zijn grofweg: Bang/Boos/Blij/Bedroefd

Emoties zijn afhankelijk van je persoonlijkheid en je verleden, vaak heb je onbewust geleerd om emoties af te stemmen op bepaalde situaties/personen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, kleine baby's hebben meestal nog niet zoveel negatieve emoties gezien, toch kunnen ze echt al boos worden.
Emoties vloeien voort uit ervaring en of deze positieve energie geeft of negatieve energie of energie kost.
De verandering van energie geeft de emotie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kun je emoties niet immiteren omdat zo altijd uniek zijn. Wel zijn ze na te spelen, maar dan is het geen emotie meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emoties komen uit jezelf. Uit je gevoel.
Volgens mij kun je emoties niet imiteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@marieAnne: je zegt het goed: emoties-immiteren

Gedachten en emoties zijn 1 kluwen.
Men "bedenkt" in het hoofd eerst het bijbehorende gevoel, en zet dit neer.
Ik denk dat een emotie te immiteren is, maar een rechtstreeks gevoel uit het hart niet.
emoties zijn aangeleerd, dus te immiteren.
als je "hoofd" een nieuwe emotie erbij bedenkt, kan je die ook neerzetten.

nog steeds vreemd dat hele volk(stammen)aan zangers, zo overdreven naar hun hart wijzen, als zij over liefde en emoties zingen.ze zouden eigenlijk naar hun hoofd moeten wijzen, want daar komt het vandaan.