Klopt de uitdrukking: een knappe man/vrouw heb je nooit voor je alleen?

Ik kan me voorstellen dat hoe knapper je bent hoe meer verleidingen je moet weerstaan als het gaat om trouw blijven. Loop je door een relatie met een knappe man/vrouw meer risico dat hij/zij vreemdgaat?
De meeste uitdrukkingen die ik ken kloppen toch wel, deze ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Ja die klopt, hoe mooier van uiterlijk hoe meer kapers op de kust... Jammer maar het is zo...

Uiterlijk wordt te zeer opgeklopt, en daarom is het inderdaad zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja dat klopt.
Ik hoop voor jou dat je het nooit in negatieve zin zelf zult ondervinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij betekent het dat meer mensen diezelfde knappe partner willen en deze zullen proberen te veroveren. Je knappe partner wordt meer in beslag genomen door anderen en staat aan meer verleidingen bloot.
Hij of zij moet sterk in de schoenen staan als zovelen zich aan je voeten werpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze uitdrukking klopt niet.
Uiterlijk is een masker.
Het heeft te maken met principes, normen en waarden.

Bovendien is het heel moeilijk om deze vraag goed te beantwoorden want wat is mooi?

Wat voor mij mooi is kan voor jou lelijk zijn.
En vica-versa..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik weiger zo negatief tegen een mens, knap of niet, aan te kijken. Trouw is een keuze, en als er voor jóú gekozen wordt, doe je de ander te kort, vind ik, door zo'n cliché-bril op te zetten als je naar hem/haar kijkt.
Het is maar een verpakking, en mensen zijn nu eenmaal leuk, en sommigen zijn byzonder goed uitgevallen, maar de keuze blijft altijd bij henzelf, om voor de partner te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd ken ik maar bitter weinig echte trouwe mensen. In die zin maakt het uiterlijk niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij klopt dat. Ik spreek uit ervaring.
14 jaar geleden
De wat minder mooie mensen moeten ook trouwen en ik geloof nooit dat iemand lelijk is. iedereen heeft wel wat moois. Dat moet je dan maar net aantrekken he.

Het zijn niet de uiterlijke kenmerken wat een man MOOI maken.

Maar juist..

Eigenschappen
Status
Karakter
Hoe die jou behandeld
Zijn mannelijkheid

etc. etc.

Een vrouw wordt beoordeeld op haar schoonheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat klopt niet.

Als je een aantrekkelijk persoon als partner hebt, is het natuurlijk zo dat deze persoon vaker in een situatie zal verkeren waar 'mogelijkheden' ontstaan. Echter, het is dan aan jouw partner om te besluiten er wat mee te doen, of niet. En dat is een principiele kwestie, waar je als persono zelf een besluit over neemt, en dat besluit is ongeacht je uiterlijk.

Als ik naar mezelf kijk, heb ik 3 jaar in een lange afstand relatie gezeten waar mijn partner en ik elkaar soms elke 2-4 weken, en soms maanden niet zagen. En ja. Mijn partner en ik hebben beiden opties te over gehad om toch af en toe eens niet alleen in bed te kruipen. En daar zijn we allebei precies 0 keer op in gegaan. Ookal had het natuurlijk makkelijk gekunt; Wie komt daar nou achter als je in verschilllende landen woont. Het is een keuze of je monogaam bent. En als je beiden besluit monogaam & daarbij ook trouw te zijn, dan gebeurt er niets tussen je partner en derden, ongeacht het uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt niet. Ligt meer aan het karakter van de "knapperd" denk. ik. Maar ja het is vaak ook hoe knapper de kop hoe meer hel zijn hart is.... Maar het wil toch niet zeggen dat je dan maar de lelijkste van de wereld moet nemen? Als hij beter kan krijgen dan moet hij beter gaan toch???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb die uitdrukking nooit gezien als het moment dat je al een relatie met deze persoon bent aangegaan.
Maar als je bijv. met een knappe man/vrouw in gesprek raakt tijdens een avondje uit dan gebeurt het wel veel dat anderen ook zijn/haar aandacht proberen te trekken. Dus dan is het voor jou moeilijker om zijn/haar aandacht vast te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan of je dit letterlijk wil nemen. Een mooie vrouw/man wordt natuurlijk vaak begeerd door anderen.
Maar dat wil niet zeggen dat dit altijd wederzijds is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja ik zie dat als een nietszeggende opmerking.

Waarom zou je dan een "lelijke"man of vrouw wel voor je alleen kunnen hebben.
De relatie is toch gebaseerd op andere waarden.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou het klopt wel dat de knapperd meer in de verleiding kan komen, maar niet dat je diegenen dan nooit voor je alleen hebt.

Diegene hoeft daardoor niet persé vreemd te gaan.