Hoe voorkom ik dat ik door de wekker heen slaap?

Het begint inmiddels erg vervelend te worden, ik heb een normale wekkerradio. Het alarm zet ik op zn hardst, op muziek of de piep piep piep toon, maakt weinig verschil. Ik slaap er dus heel vaak doorheen... En dan niet 5 minuten maar ik slaap rustig 2 uren door terwijl het alarm loeit die hele tijd. Ik lijk het gewoon niet te horen terwijl mijn gehoor prima is. Mn mobiel hoor ik ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.2K

Het beste antwoord

een ouderwetse bellenwekker en dan opeen porseleinen bord zetten, buiten handbereik. wedden dat je wakker word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Eerder naar bed gaan.. Je lichaam heeft kennelijk niet genoeg slaap gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat een wekker die bijvoorbeeld een half uur voordat je wekker af gaat langzaam je kamer verlicht. Misschien iets voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door mijn avond en nachtdiensten ben ik her helemaal aan gewend om met licht te slapen, als ik snachts slaap hem ik een 20w lampje aan (bang in het donker) dus dat werkt helaas niet... wel bedankt voor de tip =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, jammer. Graag gedaan en ik hoop dat je een oplossing vindt! :) Zelf word ik wakker van mn wekkerradio op zn zachtst dus ik kan je helaas niet verder helpen.
Ik had precies hetzelfde probleem
Hoe ik dit opgelost heb?
Ik heb me telefoon op me speakers aangesloten, verslaap me nu nooit meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meerdere wekkers zetten, allemaal op vol volume. En eventueel zo een die rondjes gaat rijden door je kamer. (die zou je zelfs nog op je bed kunnen zetten, zodat ie tegen je aanrijdt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend hoor!

Misschien kun je de oorzaak aanpakken. Ik weet niet welke dat bij jou is?

Als ik door de wekker heen slaap, dan kan dat de volgende redenen hebben:
- Ik heb geen stabiel dag,- en nachtritme.
- Ik slaap al een tijdje te weinig/slecht.

Gelukkig slaap ik alleen door de wekker heen, als het bovenstaande heel erg is. Wat ik geprobeerd heb, maar praktisch niet hielp:
- De wekker op hard volume zetten en ergens anders in de kamer (en dan zo'n piep piep piep toon). Ik was nogal geneigd om hem in mijn slaap automatisch uit te 'slaan'. Als je naar de andere kant van je kamer moet lopen, wil het wel eens helpen.
- Meerdere wekkers zetten.
- Mijn partner vragen om me wakker te maken (werk bij mij niet, want die verslaapt zich zelf vaak).

Zoals ik al zei hielp dat bij mij niet zo goed. Als jij echt consequent door de wekker heen slaapt, is het denk ik erg belangrijk om te kijken naar wat jouw lichaam je vertelt en daar z.s.m. iets tegen te doen.