Waarom kun je de ene avond, de hele avond drinken zonder naar de wc te moeten, en loop je andere avond continu naar de wc?

Bier, thee, noem maar op. Sommige avonden kun je blijven drinken zonder dat je even moet ``waterlaten`` en de andere avond moet je continu.

Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Slaat het op denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je lichaam is ook altijd in beweging.
zelfs als je stilzit, in je lichaam gebeurt elke dag iets anders.

en het ligt er ook aan als je smorgen/smiddags al veel hebt gedronken.
En dan savonds bier drinkt, ga je al zoiezo eerder naar de wc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan wat je gegeten hebt (vochtafdrijvend) wat je drinkt en wat je doet. Wanneer je de hele avond in een koele kamer zit zul je vaker moeten dan wanneer je de hele avond staat te zweten tijdens een hete zomeravond in de discotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dan vochtafdrijvend voedsel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens bij deze vraag;
http://www.goeievraag.nl/vraag/best-natuurlijke-vochtafdrijvende-middelen.35725
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt danielle!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan.
Als je die ene avond niet naar wc hoeft heb je waarschijnlijk ook veel water op. Want als je alleen drank op hebt dan kan de darmen niet meer goed werken. Ze weten namelijk niet meer of ze dan urine moeten produceren of niet. i.v.m volle buik gaan ze maar toch producren. Maar als je die dag ook genoeg wat op hebt. Dan werken ze normaal....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt er heel erg aan idd WAT je drinkt.
Alcohol en koffie hebben beide de eigenschap dat zij vocht afdrijven ( vandaar ook de bekende kater die je kunt voorkomen door een paar glazen water te drinken voor het slapen gaan) en meestal als je alcohol drinkt en eenmaal begint met plassen............ moet je steeds vaker, verder raak je ook via zweten soms veel vocht kwijt.......