Hoe vertel ik mijn beste vriend dat ik transgender ben?

Ik denk dat ik meisje ben terwijl ik als jongen geboren ben. Ik heb het mijn moeder al verteld maar die dacht dat het een grap was. Daar ben ik verder niet op in gegaan.
Pleas help me !
Xx anoniem

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens rond op deze site van het VU ziekenhuis: http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgcentrum-voor-gender/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Troll
Amadea
11 jaar geleden
Moeders van echte transgender kinderen denken helemaal niet dat het een grap is, want die hebben het al lang door. Gedurende de jeugd van zo'n persoon zijn er vele aanwijzingen dat dit het geval is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als mensen het echt raar vinden en gek of niet meer met je om willen gaan dan zijn het ook geen echte vrinden ! En er zijn op internet ook meer sites waar je met mensen die het zelfde hebben kunt praten en lezen over hoe hun het hebben aangepakt. Succes ermee !!!

Antwoorden (4)

Juist omdat het je "beste" vriend is, zal hij je wel begrijpen en lijkt het mij de juiste persoon om erover te praten.

Als jullie een keer alleen zijn op een serieus moment zou je het hem het beste kunnen vertellen. Als hij ook denkt dat het een grapje is, zeg dan dat het serieus is en dat je serieus genomen wil worden. Ik ben van mening (maar dat ben ik) dat hij er wel begrip voor heeft en je verder kan helpen met advies oid. Hij kent je het beste en is (neem ik aan) ongeveer van dezelfde leeftijd. Vertel hem dus gewoon wat je dwars zit en vraag om zijn mening zodat je weet of je serieus genomen word door hem. Succes iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou hem een keer uitnodigen (thuis) voor een kop koffie. Dan zou ik het hem eerst rustig uitleggen dat je je altijd anders hebt gevoeld en zo het verhaal inluiden.

Ik weet dat mensen verschillend kunnen reageren. Het kan zijn dat hij het moet laten inzinken of juist toejuicht. Mocht hij het niet begrijpen en weggaan dan is hij geen echte vriend.

Ik kan niet inschatten hoe hij ermee omgaat, maar ik zou het dus voorleggen in een ruimte waar geen andere mensen bij zijn. Zo worden er geen "scene's" gemaakt. Ik zou het zeggen zoals je nu bent. Mocht het idee gewend zijn voor hem dan kun je altijd nog je echte zijde laten zien.

Ik wens je veel succes, want ik begrijp dat het niet makkelijk is.
11 jaar geleden
Ik kan je alleen het advies geven dat je dit samen met een psycholoog bespreekt en daarna onder begeleiding dit kenbaar gaat maken.

Er zijn mensen die dit nooit zullen accepteren of niet mee geassocieerd willen worden in hun omgeving.

Dus ook al accepteert je vriend dit gegeven dan nog kan het zijn dat hij niets meer met je te maken wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lieve anonieme gast,

Ik denk dat hij je beste vriend is om een goede reden, en je zult waarschijnlijk verrast zijn om zijn reactie. Het allerbelangrijkste is dat je het deelt met hem, op wat voor manier dan ook. Als je iets wilt vertellen wat je heel moeilijk vindt helpt het je misschien om het van te voren op te schrijven, zodat je je gedachten kunt ordenen. Ga rustig met hem zitten, haal diep adem, tel tot tien en vertel het hem. Het zal je zo opluchten!

Realiseer je je ook dat als mensen iets horen wat heel ver buiten hen ligt, ze in eerste instantie vreemd kunnen reageren. Of niet zoals jij het zou willen. Later als het nieuws is ingedaald, kunnen ze nog al eens van mening wisselen en je als nog met verve bijstaan. Als hij echt om je geeft en met je begaan is, zal hij er voor je zijn en je steunen.
Ik wens je heel veel sterkte toe, sowieso bij het proces wat je doormaakt wat helemaal niet zo makkelijk is.