Mijn vrouw(40) heeft tehoren gekregen dat ze een goedaardige tumor in haar borst heeft

Nu had haar moeder in april borst kanker en is gelukkig genezen, nu is mijn vraag of ze dat moet weg laten halen.
Volgens de huisarts is de kans dat het kanker word heeeel klein,maar ze is erg ongerust wat nu?

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe hoef je een goedaardig tumor niet te laten verwijderen. Ik kan me voorstellen dat ze er erg ongerust over is. Wellicht kun je met de doktoren bespreken wat de gevolgen zijn van het preventief verwijderen van het tumor om zo een betere afweging te kunnen maken

He, wat een vervelende situatie voor jou en je vrouw. Laat ik even het volgende voorop stellen: Medische vragen zou ik zelf niet op een anoniem forum stellen. Ik zou in deze situatie de afweging maken wat het risico is bij operatie om het weg te laten halen, en wat de eventuele littekens zijn, en dat op laten wegen tegen het risico van omslaan naar kwaadaardig (Wat inderdaad nauwelijks lijkt te gebeuren) en de gevolgen daarvan. Ik denk dat bij mij de keuze vrij snel zou zijn: Zekerheid is rust en de arts verzoeken het toch weg te laten halen, als de operatie niet levensbedreigend / figuur-veranderend zou zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100