Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe betrouwbaar zijn weegschalen die je vet, spier en vochtgehalte meten?

Onlangs een weegschaal aangeschaft (niet super luxe) en deze heeft de mogelijkheid om je vochtbalans, spiermassa en vetpercentage te meten.

Nu meet die dit waarschijnlijk d.m.v. stroompjes die door je lichaam doen en wat de weerstand is. Maar hoe betrouwbaar is dit en kan ik dit een beetje vertrouwen?

Weegschaal: Besthome Personenweegschaal
EF910 XL

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritsuka
13 jaar geleden
Onnauwkeurig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op vele sportscholen hebben ze ook een weegschaal met deze functies. Hier werd bij iedere nieuwe aanmelding gebruik van gemaakt. Het schijnt een hele goede indicatie te zijn van het vet-, vocht en spiergehalte.
Of uw weegschaal ook zo nauwkeurig is weet ik niet, evt. de fabrikant bellen?
Ritsuka
13 jaar geleden
Doe eens een meting, drink dan een glas water en doe weer een meting.
Ineens heb je ander vetpercentage

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Niet nauwkeurig. Mensen hebben vetophopingen op diverse plaatsen. Het klopt dat het met stroompjes gaat, maar die zijn niet krachtig genoeg om door je hele lichaam te gaan. Ze komen nog niet eens voorbij je benen.
Je buikvet bv wordt al niet gemeten.
Was een item bij radar of kassa.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat leek mij ook al, vandaar dat ik de vraag stelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een weegschaal, alleen voor benen. Misschien een stomme vraag, omdat die weegschaal waarschijnlijk is geprogrammeerd voor van been tot been (dus correctie zal daarvoor ingesteld zijn). Maar wat nu als ik er met been en 1 hand op ga staan?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing