protein shake voor of na de fitnes ?

ik train laatste tijd en weet niet of het voor of na de training moet. alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het maakt niet uit wanneer je het neemt. Maar het liefst na de training met aminozuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het sporten een snack met een mix van koolhydraten en eiwitten. Na het sporten (ik neem aan dat je krachttraining doet) drink je je eiwitshake.
Het liefst binnen een half uur na het sporten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Helemaal niet.

Nergens voor nodig.

Als jij een gewoon goed en gezond eetpatroon hebt,
en je gaat een of twee keer per week naar de sportschool,
zijn die dure extra eiwitsupplementen helemaal niet nodig.

Neem een bakje kwark of yoghurt na het trainen, doe er een banaan bij.............en klaar ben je.

Wil je een echte bodybuilder worden, ga je iedere dag uren lang je spieren oppompen, dan wordt het een ander verhaal.
Maar dan nog:
bereken eerst je dagelijkse hoeveelheid proteine die je nodig hebt om bij te komen (staat hier wel ergens een berekening op deze site) als vuistregel 1.5-2gr proteine per dag per kg dat je weegt.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/beginnen-proteine-shakes-157444/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5-2gram eiwitten x lichaamsgewicht 1,5 vet x lichaamsgewicht de rest carbs ik neemaan dat je wilt gaan bulken dus 100-500 ckal boven onderhoud eten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!!!!! veel jongelui hangen een paar keer in de week aan gewichten en denken icm met dit soort spul wat spierballen en een 6pack te kunnen kweken in een korte tijd. helaas pindakaas! persoonlijk trainingsschema, persoonlijk aangepast dieet, opbouwen, en alle andere zaken zie verder gaan dan enkel een hobby 'regelmatig in de gewichten hangen'. je praat dan over een levensstijl waarop het totaalplaatje op elkaar is afgesteld. sleutelen aan 1 onderdeeltje heeft geen nut. (behalve voor de fabrikant) als ik een racefiets heb, lid ben van een fietsclub, nu en dan mezelf buiten adem trap ga ik ook niet harder fietsen, gespierdere kuiten en een betere conditie krijgen als ik energie drank drink voor of na het fietsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij "traint de laatste tijd".
Daaruit maak ik niet op dat ie wil gaan bulken......
Ritsuka
11 jaar geleden
Helemaal gelijk momo, plus van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weil blijkbaar wel momo....
ik haal het zelf ook niet uit de tekst maar heb wellicht iets over het hoofd gezien. wellicht dat weil hier duidelijkheid in kan geven naar ons?
Een eiwitshake kan altijd, het is gewoon een makkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen. Maar omdat een eiwitshake erg snelle eiwitten bevat, is het erg praktisch om meteen na de training te nemen! Zorg natuurlijk wel dat je over de GEHELE dag genoeg eiwitten binnenkrijgt, dit voor het groeien van spieren. Als je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt over de hele dag, dan heeft zo'n shake ook geen nut.