Hoe kan het zijn dat je gevoelens blijft houden voor een ex-partner die hatelijk doet, wat doe je eraan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

In het algemeen geldt dat alles waar je aandacht aan geeft sterker / groter wordt. Het tegenovergestelde geldt ook. Dus zolang je die gevoelens uit het verleden blijft koesteren, zullen ze blijven en groeien. Pas als je er geen aandacht meer aan schenkt zullen ze naar de achtergrond gaan en verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kort antwoord maar wel duidelijk! Dankjewel

Andere antwoorden (8)

Wij hebben hier te weinig informatie over om dat te beoordelen.Hoe lang is hij/zij al ex.En hoe hatelijk doet hij/zij.Heeft hij/zij al iemand anders.Waarom doet hij/zij hatelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen hebben moeite met het loslaten van ex- geliefden of oude gevoelens.
Maar als je ex hatelijk tegen je is, dan is het toch beter om écht proberen los te laten. Soms kost dat gewoon wat tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ex zei eens: een hond die je slaat blijft je trouw. Achteraf gezien heeft mijn ex op een hele rare gedraaide manier wel gelijk gehad. Overigens was mijn ex ook geweldadig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte liefde laat zich niet ombrengen voor hatelijkheid...

Accepteren met dezelfde liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij kent vast een andere kant van je ex, wat je toch een leuke kant vind en daarom blijf je misschien wel gevoelens houden. Er komt wel een dag dat je inziet hoe fout die is en gaan die gevoelens wel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat je hem(nog) niet uit je hart verwijderd hebt,ook al doet hij onaardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gevoelens koester je nog vanuit de begin fase .helaas zal je dat moeten los laten wat je er tegen kunt doen je zelf af te vragen hoelang laat je die hatelijkheid nog toe? En wanneer maak je een start je zelf te beschermen tegen deze hatelijkheid .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je blijft die gevoelens houden omdat je het nog niet geaccepteerd hebt dat het je ex is. Dit is vooral moeilijk omdat je niet weet waarom het zo veranderd is.
De oude liefde die er was, was ineens, of geleidelijk aan, weg en je weet niet waarom. Heeft hij stiekem een ander(gehad) of was hij het gewoon zat en waren zijn vrienden en vrijheid weer belangrijker? Dit kan zomaar gebeuren en je kunt er niets aan doen, hoe graag je ook wilt, want jij kent ook zijn leuke kanten waardoor je verliefd op hem bent geworden. Dat hij nu hatelijk tegen je doet, moet je al het gevoel geven dat het nooit meer zo zou worden als je weer bij hem terug zou komen. Voor hem is dit al een afweerreactie, hij wil echt niet meer, want als hij nog voor je zou voelen, deed hij niet zo naar. Het is heel moeilijk, maar bedenk dat niemand het waard is dat je erop zo`n manier nog tijd en aandacht aan geeft. Je verdient meer!Als je dit in gedachte houdt en je openstelt voor anderen, ben je hem met de tijd wel vergeten. Dan pas kun je hem loslaten. Vergeten zul je hem nooit echt, maar laat de herinneringen niet als een echt boze droom herinnerd worden, want dit wordt er echt niet beter op.
amc