Voelt een zwarte huid anders aan dan een blanke huid?

Zou je dus met je ogen dicht, aan iemand kunnen voelen of het een blanke of donker gekleurde persoon is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik denk van wel.
Voornaamste verschillen tussen de donkere en de blanke huid zijn:
De donkere huid is dikker; dit dient als extra bescherming bij o.a. hoge temperaturen.
De donkere huid heeft grotere poriën; dit dient voor het vergemakkelijken van
transpiratie. Transpiratie zorgt voor de afkoeling van de huid.
De donkere huid heeft meer talgklieren; dankzij de actieve talgklieren is de huid bij
90% van de donkere mensen vettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou ze geblinddoekt warschijnlijk niet uit elkaar houden, maar er zit wel een verschil in ja. Maar misschien is dat vooral omdat ik vooral in Afrika bij 40 graden zwarte huis heb gevoeld, en ik dan loop te zweten en de locals niet. Maar de handen & huid van mijn collega's voelde anders dan 'europese' huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...het verschil is inderdaad moeilijk te voelen maar een donkere man/vrouw hebben gemiddeld veel minder lichaamsharen op de armen. Ook hebben ze een iets of wat dikkere huid als blanke mensen. Dus ff lekker voelen aan die armpies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke huid voelt anders aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, want elke huis voelt anders, ongeacht de kleur

Toegevoegd na 9 uur:
ja, want elke huis voelt anders, ongeacht de kleur
bedoelt wordt hier: geen huis maar wel huidskleur ( dit zijn taalvouten door dyslexie ) ondanks dat wel leuk om hier aan mee te doen...
sorry voor het ongemak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de eigenaar van elke kleur huid, kan prima voelen, koud of warm, ruw of glad, dat kan prima...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb een Liberiaanse vriendin wiens huid heel anders aanvoelt dan de mijne. Het lijkt alsof de huid wat dikker en ruwer/droger is, maar toch ook niet minder zacht. Ik heb niet alleen haar, maar ook haar hele gezin en vrienden en familie aangeraakt (kun je niet onderuit ;-) ), maar het voelt inderdaad anders.