Hoe kan ik voorkomen dat ik veel dingen uitstel ?

Ik moet aardig wat dingen doen, maar omdat ik er geen zin in hebt doe ik het niet of vergeet ik het gewoon.

heeft iemand tips daarvoor ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals naar de dokter gaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ben smorgens geweest hoor..

Het beste antwoord

Zeg tegen jezelf dat je in ieder geval een uurtje eraan werkt. Dan lijkt het niet zo'n berg. En als je eenmaal bezig bent, blijf je vaak toch wel langer bezig dan dat uurtje. En als je toch stopt na dat uur, heb je toch al heel wat kunnen doen. (Vaak kun je veel doen in een uur). Al doe je de komende tijd maar elke dag een uur dat wat je moet doen, dan kom je langzaam maar zeker van je uitstelgedrag af, en bereik je vanzelf de eindstreep van je taak.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Probeer van je gv-verslaving af te komen ;-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen optie Vics :-)
Waarschijnlijk presteer je het beste als je hier een tijdslimiet voor hebt, je doet dus eigenlijk alles op het laatste moment. Probeer er dus voor te zorgen dat je voor alles een vast limiet hebt het afgerond te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat ga ik doen! Gewoon met tijden.
Stel het uitstellen uit, had je daar ooit aan gedacht dat je het uitstellen kunt uitstellen, waarom stel je altijd zaken die positief zijn uit, waarom niet het uitstellen zelf... Dan moet je wel meteen beginnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het kort gezegt: dingen gelijk doen ?
Maak voor jezelf een weekplanning waar routine en regelmaat in zit. Dan heb je alle vaste dingen ingeplanned. Vervolgens kan je ind e weekplanning je ad-hoc zaken opnemen & er een moment & tijdsduur voor inplannen.

Je moet je dan alleen nog aan je planning houden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer herkenbaar!
Wat je zou kunnen doen is een lijstje maken en met jezelf afspreken dat je elke dag drie dingen doet (en afstreept), voor je iets leuks mag gaan doen. Beloon jezelf daarna dus wel met iets leuks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een tijdschema maken wat en wanneer je het gaat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet te veel dingen tegelijk willen doen, een naar het ander, en je hoeft niets uit te stellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon heel eenvoudig . Doe het nu. Dus directe actie nemen en niet wachten, zelfs geen minuut. DOEN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe alleen dingen die je niet kunt uitstellen. Doe anders wat je liever doet. Leef alsof iedere dag de laatste is zodat je het uiterste uit het leven haalt. Zorg dat je gelukkig bent. Belangrijke dingen eerst. Wat je gelukkig maakt is voor jou het belangrijkste, de rest doet er minder toe. Dus als je nog boodschappen moet doen, maar je gaat liever lekker naar de sauna met je beste vriend. Ga dan lekker naar de sauna en eet wat onder weg. Doe lekker waar jij zin in hebt en laat je niet om praten. Lees het boek eens een werkweek van 4 uur, dat zal je wel inspireren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt proberen iets leuk te maken. Ook kun je proberen bewust te genieten van het resultaat, dat motiveert ook om een beetje door te zetten.
Soms is dat best moeilijk.
Toch, als je even nadenkt, voel je je straks hardstikke goed als je alles succesvol hebt afgemaakt, terwijl je je rot voelt als je niks gedaan hebt...

dus, zet een lekker muziekie aan (evt mp3speler of zo..) en ga gewoon ergens mee beginnen. Hetzij de klus die het meest dringend is, hetzij de klus waar je de grootste hekel aan hebt, dan is dat meteen uit de weg en hoef je er niet meer tegen aan te zien.

Ook een beetje jezelf een beloning in het voouitzicht stellen helpt ook. "als ik klaar ben ga ik lekker een uur gamen".
Of even lekker naar buiten... of wat je ook maar leuk vind om te doen.

Het geeft echt niet om zo nu en dan iets uit te stellen, maar probeer daar tegenover te zetten dat je op andere momenten dingen juist lekker efficient en snel klaar hebt.
Dat geeft gewoon een lekker gevoel :-)

succes!