Kan men vereenzelvigen kunnen hebben met zijn/haar gevoelens?

Bijvoorbeeld mensen zeggen, ik ben depressief, ik ben verdrietig, ik ben blij, enz...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet... kun je beter uitleg geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een melding. Dan wordt die ook verwijderd...

Het beste antwoord

ieder mens kan een dip krijgen in zijn leven of zelfs langdurig dipressief zij.de beste medicijn is ertegen vechten,veel bezig zijn met andere dingen zoals bvb werken,sporten,hobby's en dergelijk
in mijn geval helpt werken het beste.ik ben 1jaar in mijn leven werkelooos geweest en had te veel tijd om te veel na te denken over elke futiliteit.had geen zin meer om te gaan werken,winkelen het enige wat ik wou was poetsen eten maken was en plas want dan kon ik lekker piekeren.ik heb me gedwongen terug aan het werk te gaan.dag 1 was bwah..maar met de dag ging het beter.nu 4 maanden later ben ik in topvorm.in het weekend had ik soms wel aanvallen dus ga ik in het weekend werken.ben ik nu dinsdag en donderdag vrij en donderdags is mijn slechtste dag van de week.maar het valt mee want heb die ene vrije dag zoveel te doen dat ik geen tijd heb om depi te zijn.ik zag alles zo somber dat ik 3x op het punt stond.......
deprissiviteit moet ernstig genomen worden geloof me maar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe moet je er vanuit gaan dat de meeste mensen zich vereenzelvigen met hun gevoelens.
Als iemand zegt dat hij of zij depressief is zal dit ook zo zijn, en kun jij misschien een helpende hand reiken.
Als iemand zegt dat hij of zij boos is zal er hoogstwaarschijnlijk iets aan de hand zijn, hoewel dit ook wel eens cynisch gezegd kan worden.
Dus bijv. zeggen dat je boos bent, maar met een grote glimlach op je gezicht. Dan bedoel je eigenlijk ietes anders.

Mensen die doorlopend "liegen" over hun gevoelens zijn niet te vertrouwen, en kun je beter mijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten.
Wanneer bijvoorbeeld iemand een blauwtje loopt, afgewezen wordt, kan hij denken: "nou jammer dan". Maar wanneer hij in deze situatie al onzeker van zichzelf is zal hij denken: "zie je wel, ze wil me niet DUS ik ben niet goed genoeg".

Deze persoon krijgt een afwijzing, maar ervaart en vertaalt dit naar: "Ik ben niet goed zoals ik ben".

Hij vereenzelvigt zich met 'het niet goed genoeg zijn' met heel zijn persoon, terwijl het maar gaat om 'mijn aanzoek is afgewezen'.
Twee hele verschillende werelden dus.