Ik heb te veel suiker gegeten hoe gaat het sneller uit mijn lichaam?

Ik weet mijn grenzen niet, niet omdat ik te veel aan het eten ben maar niet altijd krijg negatieve stemmingen ik weet niet of er iets waardoor het sneller uit mijn lichaam kan zijn

een jaar geleden
1.5K
tinus1969
een jaar geleden
Krijg je negatieve stemmingen van suiker, of ga je meer suiker eten als je je slecht voelt.
Pieterke
een jaar geleden
Meer bewegen en meer drinken want dan plas je meer suiker uit.
Ritsuka
een jaar geleden
Ga hardlopen

Antwoorden (2)

Lichaamsbeweging kan hierbij helpen. Wanneer je suiker eet, doet je lichaam er verschillende dingen mee. Het gebruikt wat het onmiddellijk nodig heeft voor energie, zet een deel van wat overblijft om in glycogeen en slaat het op in de lever en spieren, verandert vervolgens alles wat daarna overblijft in vet om op te slaan in je vetweefsel.

Dit is handig om te weten omdat je lichaam een beroep doet op de suiker in je bloed en het glycogeen in je spieren voor energie tijdens het sporten. Met andere woorden, als je te veel suiker hebt gegeten, kan lichaamsbeweging je helpen een suikerreiniging te doen door die extra suiker te verbranden. Wat nog fascinerender is, is dat de snelheid waarmee je de suiker verbrandt toeneemt met de toenemende intensiteit van de oefening.
Een rapport gepubliceerd in ‘Journal of Physiologyin’ wijst erop dat, tijdens aërobe oefeningen met lage intensiteit, je lichaam 10 tot 15 procent van de suiker en glycogeen gebruikt, maar als je je snelheid verhoogt, kun je dat aantal opvoeren tot 70 tot 100 procent.
SimonV
een jaar geleden
Suiker wordt in je lichaam afgebroken door insuline. Je kunt je bloedsuikerspiegel verlagen door gezond te eten, veel water te drinken, regelmatig te bewegen en stress te verminderen. Als je je bloedsuikerspiegel te hoog is, kun je ook medicijnen gebruiken om je suikergehalte te verlagen.
9 maanden geleden