Welke producten zijn er op de markt verschenen waarvan is aangetoond dat ze zeer slecht zijn voor de gezondheid?

BV. tabak.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Asbest, alcoholische dranken, allerlei oplosmiddelen, zoals thinner en lijmsoorten.
Wat denk je van bestrijdingsmiddelen?
Ook haarverf en permanentvloeistof is slecht voor je gezondheid.
De meeste medicijnen zijn eigenlijk ook puur vergif.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Asbest...

Toegevoegd na 7 minuten:
Asbest is in het verleden veel gebruikt, bijvoorbeeld in gebouwen en woningen, vanwege de goede eigenschappen. Het is sterk, slijtvast en isolerend en bovendien goedkoop. Asbest is bestand tegen logen, zuren en hoge temperaturen. De grote risico's die asbest oplevert voor de gezondheid werden pas later bekend.
Asbestvezels kunnen bij inademing diep in de longen doordringen en op termijn buikvlieskanker, longvlieskanker en asbestose (stoflongen) veroorzaken. Hieraan sterven jaarlijks in Nederland naar schatting zo'n 700 mensen. De termijn tussen blootstelling en ziek worden kan tientallen jaren duren. VROM is samen met de ministeries van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, en Volksgezondheid, Welzijn en Sport verantwoordelijk voor regelgeving over asbest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Auto's en treinen.

Toegevoegd na 1 uur:
Je zult 'm maar in de ogen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol en drugs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk alle 'genot-middelen'......sommigen zijn iets minder slecht dan anderen, sommigen zijn in heel kleine dosis zelfs heilzaam (rode wijn, 70-80%chocola), maar veelal is alles wat je niet strikt nodig hebt om te overleven, wat gewoon extra is, maar zóóó lekker, niet goed voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles met verzadigde vetten en transvetten
Alcohol
Cocaïne
Heroïne
Geraffineerde witte suikers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lavendel;

Vrijwel alle producten of diensten die je in TE grote mate op wat voor manier dan ook consumeert kunnen vroeg of laat schade toebrengen aan de geestelijke of lichamelijke gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Energydrankjes..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heel veel, zeker omdat pas na verloop van tijd bleek dat ze schadelijk zijn, inclusief asbest en tabak. Andere bekende zijn: DDT (bestrijdingsmiddel) en Planta, een margarine. En vergeet softenon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle medicijnen zijn slecht voor de gezondheid en dus alleen te gebruiken als je echt niet zonder kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout (NaCl; natriumchloride). Het is vanwege de economische en sociale impact dat het niet verboden is. Het zou volgens zeggen heden ten dage niet door de warenkeuring komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De belangrijkste killers van dit moment, in de juiste volgorde:
zout,
suiker,
verzadigd vet (Onverzadigd = Ok)
transvet (in Amerika verboden!!!)