Hoe kunnen heftige PMS (PMDD) klachten op onschadelijke wijze behandeld worden?

Op welke wijze kan PMS/PMDD worden tegengegaan, zonder terug te vallen op vaak schadelijke middelen uit de reguliere geneeskunde, zoals hormonale kuren of antidepressiva, e.d.?

Is hier iemand wie een succes ervaring heeft met het tegengaan van PMS/PMDD klachten, en mij informatie kan geven over hoe dit is gelukt?

Wie weet of er alternatieve (natuur)geneeswijzen zijn waarmee PMS/PMDD succesvol kan worden behandeld?

Dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Amadea
8 jaar geleden
Misschien heb je wat aan de informatie op http://robwillemse.nl/homeopathie/artikelen/artikel10_menstruatiepijn_pms.html#pmsbehandeling (er zijn hier op GV tegenstanders van homeopathie - vinden het maar placebo's, daarom als reactie en niet als antwoord).
Ritsuka
8 jaar geleden
Bij echte homeopathie word iets zo vaak verdund dat er geen moleculen meer aanwezig zijn van de werkzame stof. Dat heeft alleen mogelijk placebo effect.
Bepaalde kruiden of zo zouden kunnen helpen. Bij mij heeft beter op eten letten, voldoende bewegen en meer slapen al een stuk geholpen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Hoezo 'informatie'? Wat neemt een zuurstof en 2 waterstof moleculen op dan! Op wat voor manier?

Antwoorden (1)

Vitamine B6 duikt regelmatig op als advies. Het is wat onduidelijk of het echt werkt, hoewel er wel wat aanwijzingen voor zijn.
tinus1969