Waarom wordt ik alleen maar ongesteld als ik de pil slik en niet als ik al een tijd de pil niet meer heb gehad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

als je de pil niet slikt, wordt je ongesteld.
als je de pil slikt heb je door medicatie opgewekte bloedingen.
dit is niet hetzelfde, menstruatie is een natuurlijk iets, een opwekte bloeding lijkt hetzelfde.

antwoord op je vraag: het kan zijn dat het lichaam nog niet zo ver is om de maandelijkse cyclus te regelen, dan heb je dus de pil nodig om de bloedingen op te wekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, de pil gooit je hele hormoonhuishouding in de war door je lichaam onder andere te laten denken dat je zwanger bent. Je lichaam heeft dus zelf niet meer volledig voor het zeggen hoe de hormonen geregeld worden (in dit geval dus je maandelijkse cyclus) omdat dat mede bepaald wordt door de pil. Als je de pil dan niet meer slikt moet je lichaam eerst wennen aan het feit dat die toegevoegde hormonen niet meer binnen komen, waarna het vervolgens zelf de hele draad weer op moet gaan pakken. Dit zijn processen die niet binnen een dag geregeld zijn. En het verschilt van persoon tot persoon hoe lang daar overheen gaat.