Hoe ziet de anesthesist of er meer pijnstilling nodig is tijdens de operatie?

Ze hebben mij tijdens een operatie meerdere keren bij moeten geven. Vertelde een verpleegster na de operatie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je ligt aangesloten aan monitoren die jouw lichamelijke functies bewaken:

Zo kan bijvoorbeeld tijdens een algehele anesthesie ook de diepte van de slaap gemeten worden en gecontroleerd worden of de pijnstilling voldoende is.

De anesthesiemedewerker. Deze gespecialiseerde verpleegkundige bewaakt tijdens de hele operatie allerlei belangrijke lichaamsfuncties, zoals de ademhaling, de bloedsomloop, de lichaamstemperatuur en eventueel de hersenactiviteit (diepte van de slaap).

Dus als jouw lichamelijke functies weer actief gaan worden dan krijg je er narcose bij.

Info:
Laurentius Ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als toevoeging op het juiste antwoord hierboven, nog dit, Voornamelijk de bloeddruk is een indicator; bij stress (en dus ook pijn) zal de bloeddruk stijgen. Dat wordt met behulp van een bloeddrukmeter gezien. en zal er meer medicatie worden toegediend.