Verbruiken mensen die op een aangepaste driewieler (fiets) fietsen meer calorien dan mensen die op een tweewieler fietsen?

Driewielers zijn zwaarder om mee te fietsen maar verbruik je dan ook automatisch meer calorieën?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het zo is, dat fietsen op een driewieler zwaarder is dan op een gewone fiets, dan is dat zo. Ik geloof dat graag, want het klinkt me heel aannemelijk, dat de wrijving van 3 wielen meer weerstand oplevert dan 2 wielen.

In dat geval moet je meer inspanning leveren, en hoe hoger de inspanning hoe meer calorieen je gebruikt, of hoe hoger de calorieverbranding zal zijn.

Je kunt dat vergelijken met een auto. Als je banden goed op spanning zijn, dan zul je minder benzine verbruiken dan wanneer je op te zachte banden rijdt. En als je met 5 mensen en 20 koffers naar Zuid-Frankrijk rijdt, zal de motor van je auto nog veel meer benzine gebruiken, omdat de motor harder moet werken om al dat gewicht te verplaatsen.

Hier een link om zelf wat zaken uit te zoeken:
http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm