Wat kost een wortelkanaalbehandeling?

Mijn tandarts wil ruim 600 Euro in rekening brengen. Lijkt me zomaar een fors bedrag voor een half uurtje werk.

een jaar geleden
in: Gebit
2.1K
ronron1212
een jaar geleden
Dat licht eraan hoe complex de behandeling is

Antwoorden (1)

Dat halfuurtje werk kan zeer veel geld kosten.
Het totaalbedrag aan kosten wordt opgebouwd uit een aantal verschillende kostenposten, die allemaal een ander tarief hebben en allemaal een onderdeel van de hele behandeling vertegenwoordigen.
Zo zitten in het totaalbedrag kosten voor de verdoving, een röntgenfoto, het instrumentarium, en nog veel meer zaken die allemaal bij een wortelkanaalbehandeling komen kijken.
Via de link kom je bij een plaatje van de rekening van een wortelkanaalbehandeling gebaseerd op de tarieven van 2023. Deze komt hier al op bijna 500 euro. Maar als waarschuwing staat er al bij, dat deze kosten zijn gebaseerd op een voorbeeldbehandeling, en dat je er geen rechten aan kunt ontlenen. De werkelijke kosten van jouw behandeling kunnen afwijken.
De 600 euro, die jouw tandarts in rekening wil brengen is wel hoger dan de voorbeeldfactuur. Maar iedere (wortelkanaal)behandeling door de tandarts is op maat gemaakt, omdat ieder gebit anders is. Dus mogelijk is de behandeling, die voor jou nodig is, gecompliceerder en zijn daardoor de kosten hoger.
een jaar geleden