waarom zou een plaatselijke verdoving in de mond niet (goed) werken?

net bij tandarts plaatselijke verdovingen gehad voor trekken van kiezen. De verdovingen werkte alleen amper. Wat zou hier redenen voor kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slik je medicijnen? Bepaalde medicijnen gaan niet samen met verdovingsprikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
enkel pijnstillers, niks anders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad.
Ik heb bij de kaakchirurg 3 verdovingen gehad en die werkte bij mij ook niet.
In m'n verhemelte 2 en 1in m'n tong,vreselijk ook ,wat deed dat pijn.
Na de laatste verdoving was de kaakchirurg toch wel verbaasd dat ik alles nog voelde en hij vroeg wat ik wilde.
Toch doorgezet,de tranen stroomde echt over m'n gezicht en m'n moeder hield m'n hand beet.
Maar ik kreeg te horen dat dat niet vaak voorkomt dat (3) verdovingen niet werken.

Het beste antwoord

Sowieso verwerk iedereen medicijnen met een ander tempo. Bij de één kan een verdoving dus veel sneller uitgewerkt zijn dan bij een ander.

Ook als je bijvoorbeeld stijf staat van de adrenaline omdat je niet zo graag bij de tandarts zit kan het enorm beinvloeden. Adrenaline remt de aanmaak van het lichaamseigen pijnstillende endorfine. En het vergroot de hartslag/doorbloeding, waardoor de plaatselijke verdoving veel sneller uitgewerkt is.

En tot slot nog eventuele gewenningen. Iemand die vaak pijnstillers gebruikt of heeft gebruikt moet een zwaardere dosis krijgen om net zo veel (weinig) te voelen als iemand die nooit een pijnstiller gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb dat ook gehad, mijn tandarts geeft me sindsdien meer verdoving.
ook is het zo dat bij de één een verdoving sneller, effectiever werkt, dan bij de ander.

Toegevoegd na 3 uur:
antwoord: je hebt een te hoge of te lage (weet nooit welke het precies is) pijngrens en de gegeven dosering kan daardoor te laag zijn.

Toegevoegd na 3 uur:
antwoord: je hebt een te hoge of te lage (weet nooit welke het precies is) pijngrens en de gegeven dosering kan daardoor te laag zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen antwoord op mijn vraag he. Grote kans dat ie verwijdert wordt, doe het zelf voor het je 5 punten kost ;)
Verschillende mogelijkheden (sommige zijn al genoemd):
- gewenning aan pijnstillers. Als je ze vaak /geregeld gebruikt is je lichaam daaraan min of meer gewend en kan een verdoving langzamer werken of heb je meer nodig
- Als je stijf staat van de angst, dan kan dat een verdoving tegenwerken (adrenaline).
- overgewicht: mensen met een groot lichaam hebben vaak meer verdovingsmiddel nodig
- per mens verschilt de hoeveelheid verdoving en ook de inwerkingstijd
- bepaald medicijngebruik werkt verdovingen tegen of verminderen de intensie

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik vergeet er nog 1: de tandarts kan ook een foutje maken... ;-)