waarom zou een plaatselijke verdoving in de mond niet (goed) werken?

net bij tandarts plaatselijke verdovingen gehad voor trekken van kiezen. De verdovingen werkte alleen amper. Wat zou hier redenen voor kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Sowieso verwerk iedereen medicijnen met een ander tempo. Bij de één kan een verdoving dus veel sneller uitgewerkt zijn dan bij een ander. Ook als je bijvoorbeeld stijf staat van de adrenaline omdat je niet zo graag bij de tandarts zit kan het enorm beinvloeden. Adrenaline remt de aanmaak van het lichaamseigen pijnstillende endorfine. En het vergroot de hartslag/doorbloeding, waardoor de plaatselijke verdoving veel sneller uitgewerkt is. En tot slot nog eventuele gewenningen. Iemand die vaak pijnstillers gebruikt of heeft gebruikt moet een zwaardere dosis krijgen om net zo veel (weinig) te voelen als iemand die nooit een pijnstiller gebruikt.

ik heb dat ook gehad, mijn tandarts geeft me sindsdien meer verdoving. ook is het zo dat bij de één een verdoving sneller, effectiever werkt, dan bij de ander. Toegevoegd na 3 uur: antwoord: je hebt een te hoge of te lage (weet nooit welke het precies is) pijngrens en de gegeven dosering kan daardoor te laag zijn. Toegevoegd na 3 uur: antwoord: je hebt een te hoge of te lage (weet nooit welke het precies is) pijngrens en de gegeven dosering kan daardoor te laag zijn.

Verschillende mogelijkheden (sommige zijn al genoemd): - gewenning aan pijnstillers. Als je ze vaak /geregeld gebruikt is je lichaam daaraan min of meer gewend en kan een verdoving langzamer werken of heb je meer nodig - Als je stijf staat van de angst, dan kan dat een verdoving tegenwerken (adrenaline). - overgewicht: mensen met een groot lichaam hebben vaak meer verdovingsmiddel nodig - per mens verschilt de hoeveelheid verdoving en ook de inwerkingstijd - bepaald medicijngebruik werkt verdovingen tegen of verminderen de intensie Toegevoegd na 50 seconden: Ik vergeet er nog 1: de tandarts kan ook een foutje maken... ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100