Wat zijn de licht bruin/grijse verticale strepen op nagels?

Hoe kom ik aan licht bruine/grijsachtige streepjes op mijn nagels? Heb het een tijdje en het zit bijna op elke nagel. (op sommige nagels wel 2 of 3 strepen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

'Gestreepte' nagels
Vertonen je nagels regelmatige verticale strepen dan kan dit duiden op een gebrek aan zink.
Zijn de strepen erg diep dan kan er zelfs sprake zijn van bloedarmoede.
Het is altijd goed om de arts in dit soort gevallen te raadplegen.
Bij de schoonheidsspecialiste kun je verder terecht om de strepen weg te laten vijlen.
Je kunt dit ook thuis doen met een speciale vijl (gebruik hiervoor niet de vijl die je gebruikt om je nagels een mooie vorm te geven).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In uitzonderlijke gevallen is de verkleuring te wijten aan de aanwezigheid van schimmels. In dat geval kun je je het beste tot je huisarts wenden.

Toegevoegd na 36 seconden:
http://www.trendystyle.net/beauty/lichaamsverzorging/nagels.html