Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan rook van sigaretten in je huis ook door het plafond in de slaapkamers boven komen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet het niet, maar weet wel dit van mijn eigen huis:
In mijn appartement wordt niet gerookt, toch ruikt het in mijn kamer soms opeens naar sigarettenrook. En dat lijkt van de buren of onderburen te komen (wonen in een flat).
Nu zit er aan mijn kamer wel een deur naar een balkon, dus misschien komt het niet door de muren naar ons toe, maar door de kieren bij die deur, als ze misschien op hun balkon roken.
Maar misschien komt het ook wel door de muren naar ons toe. Alleen de geur natuurlijk, het is niet dat je rook ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Normaal gesproken niet. Als je tenminste geen gaten in het plafond geboord hebt, om bijv. een antennekabel door te voeren.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
Nee niet door het plafond, maar wel door superkleine kieren en hoeken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sigarettenrook ruik je al in hele lage concentratie. Ook als je ergens bent geweest en daar is gerookt, dan blijft de lucht in je kleding zitten en dat ruik je naderhand.

Als er in je huis gerookt is, dan heb je onherroepelijk de lucht van sigaretten in je hele huis. In de ene kamer meer dan in de andere kamer, dat hangt af van de ventilatie en hoe de deuren openstaan of hebben gestaan... maar het ruikt overal.

Het zal niet door een muur of door een plafond heen gaan, het zit gewoon in de lucht in je huis.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik denk dat het niet door het plafond maar door kieren komt. Kijk eens kritisch bij je plinten, en in de hoeken, is er ergens ruimte? Zo ja, deze met kit/ flexibele scheurenvuller (afhankelijk van de ondergrond) deze kieren afdichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je soms een houten plafond/vloer? Ja dan door de kieren en naden. O heb je soms gaten langs CV buizen? Eventueel door een open staand raam/rooster beneden en een raam/rooster boven, dus buitenlangs. Of binnendoor onder deuren door en langs de trap. Enzovoorts. Nee, door echt beton/steen/hout zelf lukt het niet op deze korte termijn, misschien wel na jaren en jaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,maar wel door het trapgat en onder dueren door.

Toegevoegd na 46 seconden:
DEUREN!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een normaal plafond in principe niet. Maar via welke kier of gaatje dan ook kan dit natuurlijk wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet echt. want deuren van slaapkamer zijn gesloten.
Maar wel een klein beetje geur kan de kamer indringen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding