Als een goedaardige levertumor groeit..is dat dan nog steeds een goedaardige tumor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, want een goedaardige tumor groeit ook.
Maar als een goedaardige tumor zo groot wordt dat het orgaan waar de tumor in zit, niet meer kan functioneren, Dan heeft hij toch een kwaadaardige uitwerking en zal dus verwijderd moeten worden.
Denk maar aan een tumor in de hersenen.
Hersenen zitten in een doosje en als daar een goedaardige tumor gaat groeien dan komen de hersenen in verdrukking en volgen er uitval verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het "goedaardige" van een tumor zit hem erin dat ie niet uitzaait.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze maken een kweek van de cellen die ze met een biopsie ophalen. Als ze zich ongecontroleerd splitsen, op een bepaalde manier, zijn ze kankercellen. Anders niet...