Als na alle onderzoeken geconstateerd wordt dat een operatie nodig is, dan wordt dit zo spoedig mogelijk ingepland. Dit kan binnen 1-2 dagen nadat alle uitslagen binnen zijn.
Dat KAN, maar het blijft afhankelijk van wachtlijsten en beleid. Een vriendin hebben ze 3 maanden (!) laten wachten, ongeloofelijk.
31 juli 2012 23:20
Oh ik geloof mijn ogen niet! Echt ongelofelijk Skusme! Bij ons was het beleid destijds: klachten-lab-foto-echo-punctie en als het plaatje compleet was direct handelen. Het kon dan maar zo zijn dat je als vrouw naar de huisarts ging met klachten, deze stuurde je door naar het ziekenhuis, dan liep de vrouw bovenstaande routing zo snel mogelijk door en als het foute boel was dan zsm een OK. In sommige gevallen betekende dat dan voor de vrouw in kwestie dat zij soms binnen een week een borst kwijt was. Ik zou gek worden als ik drie maanden moest wachten!! Tegenwoordig kan je als patiënt gewoon bij de ziekenhuizen gaan shoppen waar je het eerste terecht kan en waar ook goede kwaliteit wordt geleverd. Een goede zorgverzekeraar heeft daar ook mensen voor die dat voor je gaan regelen. Ik durf haast niet te vragen hoe het met je vriendin is afgelopen Skusme...?
Ik ben anderhalf jaar geleden geopereerd. Toen was de volgorde;klachten,chirurg(palpatie)mammagrafie+echo,punctie(s) +bioptie(s). Je hoort volgens het protocol tegenwoordig binnen 5 werkdagen de uitslag te krijgen. Daarna ligt het eraan wat voor soort borstkanker je hebt. Ik ben binnen drie weken geopereerd. Die tijd heb je ook wel nodig omdat er nog veel meer onderzoeken worden gedaan ,bijvoorbeeld sentinel node om de precieze plaats te bepalen,het plaatsen van de blauwe markers en een heleboel scans. Daarna volgde na drie weken de bestraling. Maar andere vrouwen krijgen eerst bestraling en/of hormoon/chemokuren. Iedere patient is anders , er is geen standaardbehandeling.
01 augustus 2012 02:56
juist aagje, je kan er weinig over zeggen. ook bij mij duurde het 3 weken.