Mijn baby van 11 maanden is hard op haar achterhoofd gevallen. Wat moet ik doen?

Ze heeft wel veel gehuild en weet nu niet wat ik moet doen. Ze is nu weer aan het spelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een baby kan wel een stootje hebben, houdt haar goed in de gaten, of ze alert reageert, maak haar vannacht om de 2 uur wakker en let daarbij op dat ze goed wakker is, houdt haar morgen nog een dagje goed in de gaten. Reageert ze volkomen normaal, dan is er niets aan de hand, anders dokter bellen.

Naar de huisarts, die kan vaststellen dan wel uitsluiten of het ernstig is. Uw kind zal u later dankbaar zijn.

Bel je huisarts en overleg of je er langs moet gaan met je kind of dat je iets anders moet doen. Als ze niet buiten bewustzijn is geweest is er waarschijnlijk niks aan de hand, maar de enige die daar een professionele blik op kan werpen is je arts. En jij als moeder die je kind door en door kent. Houd er rekening mee dat je je baby vannacht eventueel elk uur moet wakker maken, om te zien of ze geen schade in haar hoofd heeft - dat is standaard procedure bij kinderen die buitenwesten zijn geweest en/of hebben gebraakt na de val.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100