Wat kan ik tegen kwijlen in mijn slaap doen?

Ik kwijl heel erg als ik slaap, als ik wakker word is er meestal een grote, natte plek op het matras. Is hier wat aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je een neusademhaler of mond?
Ik heb namelijk het zelfde probleem, ik ben een mondademhaler.
Ben wel geintresseerd naar je vraag, vind het dus een goeie vraag!!!

Antwoorden (2)

Oorzaak van kwijlen in je slaap is vaak een slechte adem. Waarschijnlijk is het erger als je knoflook gegeten hebt. Wat je kunt doen is natuurlijk heel goed je tanden poetsen voor het slapen gaan en een handdoek op je kussen leggen. Van een handdoek ga je natuurlijk niet minder kwijlen, maar die kun je wel veel makkelijker wassen.
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je tanden zodanig staan dat je mond niet helemaal sluit in ontspannen toestand. Dan heb je er dus overdag geen last van maar 's nachts ben je de controle kwijt en ga je mogelijk daardoor kwijlen.
Je zou eens bij de tandarts om advies kunnen vragen als mijn suggestie het geval kan zijn. Mogelijk heb je een overbeet of kan de tandarts een plan maken om de stand van een (of meerdere) tand te wijzigen en ben je van het probleem af.

Het verbaast mij wel dat je matras een natte plek heeft, lig je niet met je hoofd op een kussen dan?
Kristal