Kan het schadelijk zijn om je neusharen er uit te trekken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.7K
Castle
11 jaar geleden
Je kan dan beter voor minder dan een 10 euro een neushaartrimmer kopen bij o.a. mediamarkt, blokker, saturn of zo. Het is niet pijnlijk en zorgt dat je geen wondjes in je neus krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sluit me bij Castle aan: haren die zichtbaar zijn voorzichtig wegknippen, de rest gewoon laten, omdat ze toch een functie hebben, nl. verhinderen dat vuil je luchtwegen binnen kan dringen.

Antwoorden (5)

Ja, in de open plek ontstaan waar eerst de haarwortel zat kunnen bacterien nestelen, waardoor je een ontsteking kan krijgen. Je neusslijmvlies is heel gevoelig, dus een ontsteking zeker die in contact staat met je holtes kan snel escaleren in een bij of voorhoofdholteontsteking, met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja nooit doen een onsteekeng heb je zo
Knippen is beter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een neus leven vaak heel vervelende bacterieën.
Trek je er een haartje uit, dan heb je een wondje en dat wondje kan gaan ontsteken.
Dat is zeer pijnlijk.
Ook hebben de neushaartjes een belangrijke functie,n.m. die van het filteren van je lucht die er langs door naar binnen gaat.
Anders komt dat allemaal in je longen/ luchtwegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zal al niet veel schadelijk aan zijn,ik doe het al zo lang,alhoewel ik wel geloof dat er in theorie wel eens kans zou kunnen zijn op een ontstekingetje.
fremar
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Doe dat ook altijd, de haren die er uit steken gewoon uittrekken. Haartje in de neus kun je beter laten zitten, want die hebben een functie in het opvangen van grotere stofdeeltjes in de lucht.
Om ontstekingen te voorkomen zou ik een (electrisch) trimmetje gebruiken, Ga nooit met een pincet je neusharen uittrekken
bovendien zou ik ze laten zitten vanwege de filterfunctie bij de neusademhaling of alleen de uitstekende haartjes enkel weg doen