hoe versterk je je zonnevlecht?

Na een ongeval vier jaar terug, waarbij ik het stuur van mijn fiets in mijn "zonnevlecht" kreeg, moet ik deze terug versterken zegt mijn dokter. Geneesmiddelen bestaan er hiervoor niet, maar wel oefeningen. Hij zei me om "geel" te visualiseren aan mijn maag omdat dit te kleur van de zonnevlecht is.
Zijn er nog andere goede oefeningen? En nog andere hulpmiddelen? Waarom is het versterken van de zonnevlecht van belang (ben ik vergeten vragen aan de dokter...)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is jouw dokter een klankschaalrammelaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me wel af wat voor soort arts dat is. Dat niet alles met medicijnen en behandelingen op te lossen valt begrijp ik, maar geel visualiseren aan je maag is iets waar ik me weinig bij kan voorstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zonnevlecht versterken doe je idd niet via een fysiotherapeut.
Als je hierin gelooft kun je met meditatie en visualisatie je zonnevlecht versterken, maar aan je vraag te zien heb je geen idee waar dokter lief het over heeft......
Wel goed trouwens dat een reguliere arts iets meepakt van het alternatieve..........moet ie alleen wel weten waar ie het over heeft, je zonnevlecht is namelijk niet je maag.
Maar bevind zich zo`n 2 cm boven je navel (verlengde van je borstbeen) de kleur geel is de kleur die bij dit chakra hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, muffin, mijn bronnen hebben het over
"een hand" boven de navel, dus iets hoger. Dus: hoe groot is dat "ding" dan?

Het beste antwoord

Okeee, voor als je er in gelooft:

zonnevlecht
Het derde chakra is onze zonnevlecht of Plexus Solaris, in het Sanskriet Manipura genaamd.
De kleur is geel. Hiermee wordt energie in het lichaam gebracht en uitgestraald die nodig is voor zelfexpressie.
Deze chakra zit met de pink op de navel een handbreedte boven de navel. Het is verbonden met je Ego identiteit. Eigenwaarde, macht, voor jezelf opkomen en handelen zijn de trefwoorden.

Dus nu is de vraag:
Bedoelt jouw dokter dat?

Doe jij veel aan Reiki en aan Yoga?
Geloof je daar in?
Dan is dit het antwoord waarom je je zonnevlecht moet versterken:
Chakra werking:
Stimuleert verstand en mentale activiteit.
Helpt urinewegen-, nier- en spijsverteringsziekte, vernieuwt weefsel
en houdt de rug in balans.

Niet reiki, yoga en andere alternatieve geneeswijzen?
Kies dan snel een andere dokter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zonnevlecht bestaat niet uit weefsel of huid/spieren etc.
en kan ook niet 'beschadigen'..Door een val met je fiets kan zoiets niet beïnvloed worden.. het is een energetisch iets. Je kunt je zonnevlecht versterken door voor jezelf uit te zoeken wat jij wilt, wat je voorkeuren zijn, en wat niet bij je past. Leren Nee te zeggen, maar ook Ja. Je eigenheid , wie ben je. Je autonoom zijn. Je ego.

Visualiseer er maar een kleur bij vind ik nogal een betekenisloos advies. Vooral wanneer je niet weet waar de zonnevlecht voor staat.