Waarom wil je huilen als je valt?

Ben net behoorlijk hard gevallen met de fiets en ja, het deed behoorlijk zeer, mijn eerste reactie was huilen. Ben niet direct een jankepot en hoewel het pijn deed ben ik wel erger gewend.
Waarom is je eerste reactie dan toch huilen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

dat is gewoon afreageren van de spanning.
bij iets dergelijks ga ik ook huilen of schelden, of allebei.
je bent toch enorm geschrokken, en dat moet zich ontladen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie, dacht ik niet aan!

Andere antwoorden (8)

Het is vaak een reactie op de schrik, niet zozeer op de pijn.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie, dacht ik niet aan!
Huilen heeft een signaalfunctie naar je omgeving om hulp op grond van medelijden te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mssr ik was helemaal alleen in n donkere straat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huilen is een zo'n primaire reactie dat je niet de tijd neemt om de afweging te maken of het in dat specifieke geval zin heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal juist mjn!
Prima +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch.... als je zo'n val maakt tussen de leeuwen op de savanne, en het is van levensbelang om NIET te huilen, vermoed ik dat een mens in zo'n geval toch niet huilt.... Wat dat betreft is de mens een geweldig wezen in al zijn miljoen verschillende reacties :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook.
Als dit mij overkomt ga ik ook huilen. Voor mij is het een gevoel van machteloosheid en van iets niet zo snel direct kunnen plaatsen. Het overkomt je en je weet niet wat je gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil je niet, het gebeurt gewoon, het is een uiting van emoties... Emoties zijn net als mensen, ze willen aandacht... En dan wil emotie zijn dansje doen in jou...

Het is een uiting van onbehagen, tranen stromen over, het gebeurt gewoon, het begint en het eindigt vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huilen is een natuurlijke reactie,bij pijn of als je schrikt.
Kinderen laten dan ook de tranen lopen maar als volwassenen kunnen we dat vaak toch nog weten te bedwingen,omdat je niet graag in het openbaar huilt en het vaak ook nog eens als raar word gezien door andere.
Ook al doet het nog zo`n pijn willen wij volwassenen ons niet laten kennen en bijten dan even flink op onze tanden om niet te laten merken dat we zo veel pijn hebben.Zal je vallen of je eigen zo`n pijn doen als er verder niemand bij is dan laten we als volwassen mensen wel vaak de tranen lopen.Waarom eigelijk he want pijn is pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja hoor je zet ze op elkaar en bijten maar!!!!!boven bijt dan op onder en onder bijt dan op boven!!!!lol
Je huilt omdat je of verdriet hebt of huilt van blijdschap.

Wat ik nu interessant vindt is hoe je was VOOR dat je viel? Dat je viel is waarschijnlijk een druppel en was ook nodig om je fysiek te laten stoppen.

Je huilde omdat je overliep van verdriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft niet te maken met vragen om aandacht.
Het heeft meestal te maken met een oerreflex op een plotseling gevoel van onbehagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd voor een 'RIP aan de nabestaanden'!