Ik wil een tattoo, maar ben minderjarig. Is er een alternatief?

Ik ben 16 jaar en wil een tattoo. Ik ben langs shops gegaan en die zeiden dat ik 18 moest zijn. Eigenlijk was ik er wel blij om want ik ben bang dat ik na een jaar ga zeggen: ''Ik wil het niet meer.'' Dus, ik wil eigenlijk een soort nep-tattoo. Ik wil de naam van mijn vriend om mijn arm, hij heeft een echte met mijn naam. ( Als ik een echte zou doen, zou ik nooit zijn naam doen. Stel het gaat uit..?)

Maar goed, ik wil dus een vel met letters en dan nep tattoo voor Liefst een maand of meer maar denk toch dat het dagen of weken word.

Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ken veel mensen met tatoeages. Echter bij 25 procent krijg ik te horen dat ze na een lange tijd toch spijt hebben.
Met alle respect voor je leeftijd, denk ik toch dat je er nog even mee moet wachten (hoe lullig dit ook klinkt) Ik maakte op mn 16e ook beslissingen die ik nu nooit meer zou doen. Ook al voelde ik mij al heel volwassen. Ik denk dat de meeste lezers van 18+ het hier wel mee eens zijn.
Als je het toch doet: bedenk dan heel goed, dat je het doet voor je zelf en vooral niet moet doen om respect te krijgen van een ander, want dan ga je bij die 25% horen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Plakplaatjes
Hennep
Watervaste stift
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Hennep? Hoe werkt dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Henna?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, hennep. Oei, waar het hart vol van is...?
Henna ofcourse, mijn fout!
:-)
Je kunt op de site in de bron je eigen tattoo ontwerpen maar die blijven echt niet zolang zitten hoor.

Verder kun je overal tattoostiften kopen maar ook die blijven maar een dag of 2 erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is henna een goed alternatief? Blijft een tijdje zitten en lijkt op een tattoo. Let wel op dat het goed gebeurt, en overleg wel even met je ouders ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas mag henna niet meer verkocht worden in nederland

Alternatief is tatoo verf
In diverse online shops te koop

Het blijft ongeveef 2wkn zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d2086.html Tattoo-verf
Henna mag in Nederland niet meer verkocht worden als voor gebruik op de huid. De tatoo verf hieronder is een veel huidvriendelijker alternatief wat een vrijwel gelijk effect geeft als Henna
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super Die in de link is niet zo lang houdbaar;)
Maar er zijn betere kwaliteit te koop
Zo te lezen ben je nog niet echt zeker van je zaak. en je denkt vooruit. Goede eigenschap want ja als je 16 bent dan kun je nog meerdere vrienden krijgen, en een hele rij namen op je arm is niet echt leuk.
Misschien kun je een henna tekening laten zetten.
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
't Kan wel als je steeds een vriendje met dezelfde naam uitzoekt ;-p Maar sowieso is het heel goed mogelijk dat je iets wat je nu op je zestiende mooi vindt, over 10 jaar niet zo geweldig meer vindt.