Kan iets het hoesten (tijdelijk) stoppen?

Ik ben heel erg verkouden, en hoest de longen uit m'n lijf. Opzich niks mis mee, maar vanavond heb ik een kerstviering van mijn stageschool in de kerk. Beetje vervelend dus als ik de hele avond loop te hoesten.
Is er iets wat ik kan doen waardoor ik een paar uur niet hoef te hoesten?

Antwoorden in de trant van 'niet er naartoe gaan' hoef ik niet, het is verplicht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja dat bestaat, het middel heet DARO en is bij de drogist /apotheek verkrijgbaar en uit eigen ervaring, het werkt.
De werking is ca. 8 uur en dus in ieder geval genoeg om de dag/nacht door te komen.
Beterschap ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt inderdaad. Maar wel een waarschuwing: alleen te gebruiken bij een droge hoest. Het lost namelijk niet de oorzaak van het hoesten op, maar dempt de hoestprikkel. Bij een productieve hoest leidt dat ertoe dat slijm in de luchtwegen zich opbouwt in plaats van weggehoest te worden. Zeker als je de nacht in gaat voordat het is uitgewerkt een slecht idee. Ook op letten: het is een middel dat de rijvaardigheid kan beïnvloeden. Ik zou de eerste keer dat je het gebruikt niet achter het stuur stappen (eerst kijken hoe je erop reageert) en ook daarna helemaal geen alcohol drinken als je nog moet rijden (ook niet één glaasje) omdat je niet weet of het elkaar kan versterken. Daro is trouwens het merk, het product heet Daro Retard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de aanvulling!

Andere antwoorden (7)

Maakt toch niet uit dat je er doorheen loopt te hoesten?
Hoesten is iets normaals. Als mensen zich er aan ergeren dan zijn zij niet helemaal normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je wil nu iets hebben om het hoesten tijdelijk te stoppen ivm een avondje kerstviering in een kerk. Ga er gewoon heen, of blijf thuis. Als ze het niet respecteren dat je ziek bent zegt dat al genoeg over die mensen zelf. Kiezen voor jezelf is hier de beste optie. Lekker in de kou dalijk buiten kan er voor zorgen dat je nog meer moet hoesten of dingen oploopt. Gewoon thuis ff uithoesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens. Je broekzakken volstampen met zoete, zachte drop, doet bij mij wonderen. Constant drop eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een kriebelhoest is en je hebt last van een verstopte neus dan kan je een (Otrivin) neusspray gebruiken, zodat je weer door je neus kunt ademen en zodoende geen droge, geïrriteerde keel krijgt. Het kan dan helpen om een hoestdrank tegen kriebelhoest te gebruiken en keelpastilles. Een paracetamol kan je helpen om je weer iets beter te voelen.

Als je echt ophoest zou ik even met de apotheek overleggen, want daarin kan ik je geen advies geven omdat ophoesten een functie heeft.

Beterschap en ik hoop dat je vanavond toch een leuke avond zult hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een flinke hete douche of ga in een ruimte zitten waar veel stoom hangt.
Dit kan het hoesten een beetje temperen.
Kinderen met een kroepaanval (benauwd en hoesten) krijgen dit advies ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het, is heel erg vervelend, ik had het tijdens een kerkdienst toen mijn Opa was overleden, daar zit je niet op te wachten. Wat ik je kan aanraden is hoestsiroop van Natterman met Codeine erin, het is maar een klein beetje dus mag gewoon verkocht worden bij de drogist, bij mij werkt dat wel... En anders even je huisarts bellen of je codeine tabletjes kan krijgen.... Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rustig doorademen, een slokje water nemen, een Ricola-kruidenbonbon langzaam opzuigen. slikken en misschioen raar: over het neuspuntje wrijven. Sterkte!! mooie viering.