Hoe word ik thuis het snelst bruin?

Ik hoor regelmatig dat je het snelst bruin wordt als je aan het strand of op het zwembad ligt, maar hoe word ik THUIS het snelst bruin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ga in de zon liggen in de uren waar de zon het sterkst is. Dit is meestal tussen 11 uur ’s ochtends en 4 uur ’s middags, waarbij de zon het sterkst is tussen 12 uur en 2 uur. (Je kunt dit controleren door te kijken waar de zon het hoogste staat). Je goed insmeren is wel aanbevolen.

Kijk naar de “UV Index”. Deze is onder andere te vinden op KNMI.nl. Hoe hoger het getal, hoe sneller je zal verbruinen (en rood zal worden). Dit getal is bij voorkeur hoger dan 6. Bij een lager getal kun je uiteraard ook in de zon gaan liggen, het zal alleen wat langer duren.

Smeer je in met zonnebrandolie. Dit is ten eerste belangrijk ter bescherming van je huid, maar ook zorgt het ervoor dat je niet rood wordt. Ben je al erg bruin? Dan kun je jezelf eventueel insmeren met olijfolie met wat citroensap. Dit is echter absoluut NIET aan te raden als je nog geen zon gezien hebt. Je zult dan zonder twijfel verbranden.

Ga richting de zon liggen. Om goed te kunnen zonnen moet je met je gezicht richting de zon gaan liggen. Kijk hoe je schaduw staat, en ga dan zo liggen dat je precies op deze lijn ligt. Je zult je uiteraard om de zoveel tijd moeten verplaatsen om richting de zon te blijven liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat zonnebrandolie anders is dan zonnebrandcreme? Is er ergens een goedkope olie te koop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de drogist!

Andere antwoorden (3)

In een opblaasbadje met water (zorgt voor reflectie) in de zon gaan zitten. Cocktailtje erbij, lekker bakken. Na de tweede cocktail zijn de kleuren al minder schel en vind je jezelf hartstikke bruin!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of rood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed, wel even insmeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een cocktail?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja en de factor 15 mixen met Kahlua
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of crême de cacao
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kahlua? Creme de cacao? Wat moet ik hier onder verstaan en waar kan ik het verkrijgen?
Je zou een zonnenbank of snelbruiner aan kunnen schaffen. Wel hoor ik vaak dat deze ongezond zijn, maar dat durf ik niet te zeggen want ik ga ook wel eens onder de zonnenbank en ben er nooit ziek oid van geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet ongezond in de zin van dat je er griep van krijgt ofzo, maar wel kans op huidkanker. Zéker als je jong bent, dan is de schade die je oploopt door uva, uvb en uvc stralen vele malen sterker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, daar ben ik van op de hoogte. En zo'n aankoop is behoorlijk prijzig!
Je kunt zelf bruiner gebruiken of 1x in de 2weken een sraytan, je kunt ook een lichaams(gezicht) masker maken met koffie en bodylotion voor een gezond kleurtje of zonnebanken maar als je nog heel jong bent raad ik dat niet aan want je kan allemaal van die vlekken krijgen als je dat te vaak doet. Je kan ook op YouTube zoeken naar DIY brozy summer glow daar vind je allemaal do iT yourself dingen. Ik hoop dat je hoer iets aan hebt