Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn onderrugspier train lijkt mijn achterwerk dan kleiner?

Ik ben een jongen van 16 (over het algemeen redelijk gespierd maar er zit wel een laagje vet op mijn buik en billen). Als ik een t-shirt draag vallen mijn billen ook erg op en ik zit hierdoor ook niet goed ik mijn vel wat mensen ook zeggen.
Vrienden van mij zeggen soms ook dat ik een vrij groot achterwerk heb (wordt hier verder niet om gepest ofzo).
Maar ik vroeg me af als ik dan mijn onderrugspier train, komt het dan als het ware in verhouding. Zoniet hebben jullie dan tips voor mijn probleem en eventueel oefeningen? Alvast hartelijk bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
778

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt niet specifiek 1 regio trainen om dit effect te krijgen. Om je buik en billen wat kleiner te laten lijken, moet je over je hele lichaam het vetpercentage omlaag brengen. Dus krachttraining doen, afgewisseld met cardio.
Je kunt kijken om de focus wat meer op je armen en schouders te leggen, dat haalt de aandacht weg van je billen.

Je kunt de vorm wel wat aanpassen met gezonde voeding en training, maar je billen zullen altijd in verhouding iets groter zijn. Kwestie van accepteren en de juiste kleding kiezen die bij je figuur past.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding