Kan iemand me vertelen waarom waterpijp roken schadelijk is?

Ik ben vanplan om zo een waterpijpje te kopen.
Nu lees ik veel op internet dat het schadelijk is...

Maar waarom?
Ik ben niet van plan om er drugs in te doen...

In de winkel waar ik hem koop kun je 2 soorten Tabakken kopen.

Een waar een waarschuwing op staat,
En een met vanille,vruchten,chocolade smaak.
Daar zit en GEEN waarschuwing op?

Dat betekend dus toch eigenlijk dat als ik die zonder waarschuwing neem het niet schadelijk kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

het gaat niet om de tabak maar om de hete kooltjes. Dat adem je rechtstreeks in! niet echt gezond zeg maar. Ga maar eens boven een bbq staan en proberen dat in te ademen.. is hetzelfde.

Toegevoegd na 2 minuten:
Citaat:
Verschillende wetenschappelijke studies[1][2]hebben uitgewezen dat het roken met behulp van een waterpijp even schadelijk of zelfs schadelijker is dan het roken van sigaretten. Het is zelfs zo, dat men bij het roken met behulp van een waterpijp, niet alleen kankerverwekkende chemicaliën en koolstofmonoxide inademt, zoals bij het roken van sigaretten, maar zelfs zware metalen, afkomstig van het kooltje dat gebruikt wordt als brandstof, inademt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterpijp