Ik wil zonnebrandcreme kopen voor mijn dochter van 10 jaar. Tot welke leeftijd is Ambre SolaireKids Spray SPF 50+ geschikt?

Er staat namelijk niets van op de verpakking. Of is wellicht de versie voor volwassenen ook geschikt voor haar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Oh ja, zeker voor een kind van tien kun je gerust ook de volwassenen-versie gebruiken hoor. Het verschil tussen zonnebrandcreme voor kinderen en volwassenen is vaak alleen dat de creme voor kinderen ongeparfumeerd is en beter waterproof, en voor kinderen moet de beschermingsfactor extra hoog zijn. Dus zolang je een hoge beschermingsfactor gebruikt (minimaal 30 wordt vaak aangeraden, bij een lichte huid is een hogere beter) en een creme gebruikt waar geen schadelijke of irriterende stoffen in zitten, die waterproof is en die je voldoende vaak opnieuw aanbrengt, kun je voor kinderen ook met een 'gewone' zonnebrandcreme toe. Zeker voor een kind van tien, die hebben lang niet zo'n dunne huid meer als kinderen van twee of jonger.

Toegevoegd na 19 minuten:
Oh ja, en andersom maakt het dus ook niet uit natuurlijk. Als volwassene kun je ook prima een speciale zonnebrandcreme voor kinderen gebruiken. Beschermt net zo goed, is beter waterproof (vaak) en minder chemische stoffen: eigenlijk allemaal voordelen, ze zijn alleen soms wat duurder. Ik gebruik ook wel eens een zonnebrandproduct voor kinderen, omdat ik een vrij gevoelige huid heb en niet van geparfumeerde producten houd. Dus voor een tienjarige kan het ook prima allebei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kinderzonnebrand kan nog voor een kind van 10 gebruikt worden, je kunt er ook voor kiezen haar in te smeren met een product voor volwassenen, ik heb er zelf altijd voor gekozen mijn kinderen in te smeren met P20 of Vision, die hoef je maar 1 keer per dag te smeren en dat is voor moeder en kind veel prettiger, ik smeerde mijn kinderen wel 's middags nog eens in met P20, maar daar liet ik het ook bij. Ze zijn hiermee nooit verbrand.