Mijn tandvlees is boven erg naar boven getrokken en beneden erg naar beneden. Valt hier iets aan te doen?

Mijn tandvlees is best wel dun.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Het kan een soort tandvlees ziekte zijn. Mijn vader heeft hier ook last van. Goed je tandvlees poetsen met een anti-bacteriële tandpasta is het enige wat helpt. Maar zou sowieso advies van je tandarts vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik het goed begrijp zit aan je bovenkaak je tandvlees erg naar boven toe, en is dit net als je onderkaak, waarbij je tandvlees erg naar beneden zit.

dit zou kunnen komen doordat je misschien een té harde tandenborstel gebruikt, dit heb ik ook gehad, en de tandarts adviseerde mij om een andere tandenborstel te kopen, ééntje met minder harden haren.

mocht je het niet vertrouwen, kun je altijd wel een afspraak maken bij de tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar een mondhygiënist(e). Die kan je adviseren wat je moet doen en hoe je tandenstokers juist gebruikt. Met een spiegel kan je dan kijken en het doen zoals je gewend bent en zij/ hij ziet dan wat je fout doet en het goed aanleren. Ook kan zij/hij adviseren of je naar de orthodentist moet gaan of dat je het zelf kunt oplossen.
Misschien is je borstel niet goed, poets je te kort, te zacht, te hard en kan je beter andere tandpasta nemen. Zij/hij kan je heel veel vertellen.
amc
13 jaar geleden
Terugtrekkend tandvlees heeft verschillende oorzaken. Te veel plak wat zich omzet in tandsteen, gaat ook onder het tandvlees zitten. Wanneer dit jaren het geval is, zal het tandvlees ontsteken en zich terugtrekken.

Het kan ook komen door roken. Rokers hebben doorgaans slechter tandvlees. Het is minder doorbloedt en dus is de kans op ontstekingen veel groter, met als gevolg terugtrekken.

Teruggetrokken tandvlees komt nooit meer goed. Weg is weg! Regelmatig naar de tandarts én mondhygiëniste zal het verder terugtrekken van het tandvlees tegen gaan.
Goed poetsen (het liefst met een electrische borstel) en met name op de rand van tandvlees en tanden voorkomt plak en tandsteen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar bij 9 van de 10 mensen gaat het tandvlees na ongeveer 45 jaar enigszins terugtrekken. Da's vervelend, en soms pijnlijk, maar verder veel voorkomend en niet iets om van te schrikken.

Poetsen met een goede electrische tandenborstel is een must, en bij pijn ga je over op het sensodyne tandpasta. (wissel daarbij NOOIT VAN verschillende sensodyne smaakjes of vormen, steeds dezelfde sensodyne tandpasta gebruiken!)
Je zorgt er verder voor dat je tandarts weet dat je teruggetrokken tandvlees hebt, zodat hij/zij daar rekening mee houdt.
Er is verder niets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook en ook aan de tandarts laten zien het is gewoon terug getrokken tandvlees door irritatie...vaak hebben dat mensen die ook gevoelige tanden hebben en bloedend tandvlees.
ik moet met een zachte tandenborstel poetsen en met ronddraaiende beweging,verder als het dan niet beter word moet ik een behandeling bij de tandarts krijgen.
wat dat inhoud wil ik liever niet aan denken haha