Er zijn natuurlijke middelen die kunnen helpen tegen het hebben van slechte adem. Ze kunnen helpen om de oorzaak slechte adem te verminderen en zorgen voor een frisse adem.

Tegenwoordig zijn er vele moderne middelen als mondwater en de tongschraper, maar er zijn ook gewoon natuurlijke middelen tegen slechte adem die effectief kunnen zijn.

Groente en fruit kunnen effectief zijn bij het tegengaan van slechte adem. Elke vezelrijke groente en fruit kunnen wonderen doen. Ze bevorderen de speekselproductie die de mond uitspoelt en ook vochtig houd. Het knabbelen op fruit zoals appels, bessen, citroen, meloenen, selderij en wortelen kunnen onder andere helpen om de mond schoon te krijgen. Ze zijn niet alleen lekker, maar zijn ook gezond en bevatten goede voedingstoffen als vitamine C en D. Deze vitamine C en D zijn essentiële vitamines en goed in het voorkomen van tandvleesontsteking.

Yoghurt bevat een aantal actieve stoffen die kunnen helpen om de hoeveelheid bacteriën in de mond verminderen. Bacteriën zijn vaak de oorzaak slecht adem. Yoghurt kan ook helpen bij het verminderen van tandplak die tandontsteking veroorzaakt wat ook weer kan leiden tot slechte adem. Vitamine D is ook erg belangrijk omdat deze de groei van bacteriën belemmert. Vitamine D is terug te vinden in onder andere melk en kaas producten.

Onze voorouders gebruikten kruiden om deze toe te voegen in hun dagelijkse kost om slechte adem te voorkomen. Enkele van de bekende kruiden die ze gebruikten zijn peterselie, koriander, groene munt, venkel, rozemarijn en kardemom. Ze zijn geweldig voor je gezondheid en staan bekend ​​om hun reinigende eigenschappen. Je kunt ofwel op hen kauwen of ze mengen met thee.

Natuurlijk is het beste natuurlijke element dat je moet nemen gewoon water. Water zal een groot deel van die micro-organismen wegspoelen in je mond. Door de
consumptie van voldoende zuiver water, wordt je speekselproductie gehandhaafd. Een waterige mond met voldoende speeksel spoelt die slechte adem weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Middeltjes
- Drink regelmatig water. Zo voorkom je een droge mond en schakel je al een deel van de bacteriën uit.

- Door regelmatig kauwgom te eten, verhoog je je speekselproductie. Kies wel voor suikervrije kauwgom.

- Verse peterselie bevat veel chlorofyl, wat een bacteriedodende stof is. Maar ook kruiden als kruidnagel, een kaneelstaafje, venkelzaadjes, anijszaadjes, kardemom of dille kunnen helpen. Gebruik etherische oliën in mondspoelingen. Je kunt ook altijd oliën van pepermunt, citroen, rozemarijn of theeboomolie rechtstreeks op je tandenborstel of tong aanbrengen.

- Kuis je tong met een tongschraper, je tanden of een klein lepeltje. Het helpt ook als je je tong poetst met je tandenborstel, neem er ook je gehemelte en de binnenkant van je wangen bij.

- Vermijd producten met alcohol. Ze drogen de mond uit en maken het probleem alleen maar erger.

- Ontsmet regelmatig je tandenborstel met wat waterstofperoxide, vervang hem om de twee tot drie maanden.

- Door maaltijden over te slaan, gaat je mond uitdrogen en kunnen de bacteriën zich vermenigvuldigen. Dat is ook de reden waarom je 's ochtends vaak opstaat met een slechte adem.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een geweldig antwoord! +
Dagelijke je tanden stoken
dan pak je de grootste oorzaak van slechte adem aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zit het grootste probleem in de bacterien op je tong. Maar het kan ook een probleem zijn met je maag klepje ofzo..
Bij mij zit er nooit wat tussen m'n tanden, en ik flos regelmatig.. Dus ik denk dat je antwoord niet klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het er toevallig over met de mondhygieniste... Of een tongschraper nu een must is. En zij vertelde dat een tongschraper alleen nut heeft als je echt last hebt van dikke aanslag. Dat flossen eigenlijk alleen nut heeft als je iets tussen je tanden hebt. En dat je moet stoken omdat je dan de plak en bacterien weghaald tussen de tanden waar de borstel niet bij komt. Maar je moet de techniek weten.
En ik zal je zeggen het werkt echt. Ook na een knoflook rijke maaltijd. Goed stoken tanden poetsen en je ruikt het nauwelijks meer.
Dat maagklepje is een aandoening waar maar heel weinig mensen echt last van hebben.
Dus mn antwoord is wel degelijk correct,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ken behoorlijk wat mensen die last hebben van hun maagklepje , waardoor ze dus ook vaak het zuur omhoog krijgen (ikke ook) maar ik heb er medicatie voor gekregen en mijn tandarts is tegen stoken maar voor flossen! maar de meeste stinkerij schijnt van je tong te komen als je klepjes wel goed werken!
als we zo doorgaan dan weet ik het straks helemaal niet meer!!!LOL
Met een soep lepel over je tong schraape.daar zitte vaak vergete bacteriën probeer maar is.