Ik heb mijn leven lang bloedneuzen, in periodes meerdere op een dag. Trombocytopenie en dunne vaatwanden. De oorzaken staan hierboven. Gevolgen kunnen zijn: slapheid, duizeligheid, verminderde bloedstolling, vermoeidheid, misselijkheid, zere keel ('rauw' gevoel), hoofdpijn, stolsels in neus- en keelholte, blauwe neusbrug (vaak door dichtdrukken) en je kunt er bloedarmoede door krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

oorzaken kunnen zijn: een klap op je neus, in je neus peuteren en iets kapot klauwen en stress. de gevolgen zijn dat je neus gaat bloeden :p
nee, maar even serieus: er zijn geen ernstige gevolgen van een bloedneus die mij bekend zijn. Het enigste is dat je hele gezicht er meestal onderzit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorzaken zijn er legio en de gevolgen zijn niet noemenswaardig, tenzij je dun bloed hebt dan stolt het niet. Maar mocht je ze vaak hebben zonder reden is een bezoekje aan de arts zeker aan te raden, daar er dan meestal iets mis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb in het najaar 2x een hevige bloedneus gehad,die beide keren in het ziekenhuis is gestelpt,door middel van dichtschroeien,hetgeen nogal pijnlijk is. Volgens de KNO arts kan het komen door temperatuurverschil,maar daar ben ik het niet mee eens. De eerste keer was op een ochtend om half 7 ,terwijl ik op de rand van het bed zat om mijn pantoffels aan te trekken en de 2e keer bij mijn dochter in de auto. Beide keren begon het bloeden spontaan,zonder aanwijsbare oorzaak. Dat het zo hevig was,heeft te maken met het feit,dat ik bloedverdunners gebruik.
Gevolgen heeft het eigenlijk niet gehad,behalve dat ik,als iets vochtigs in de omgeving van mijn neus voelde ik het bijna in de broek deed,dat het weer zou gebeuren! Verder heb ik nog steeds een (oude)handdoek naast mijn kussen liggen,voor het geval dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik heb tijdens de winter vaak een bloedneus. Als het erg koud is.
Hoge bloeddruk kan in sommige gevallen een oorzaak zijn, zeker in combinatie met (te)hard snuiten of neuspeuteren.

Het eten van drop wordt ook afgeraden voor mensen die vaak bloedneuzen hebben. Dus ook dat kan een mogelijke oorzaak zijn.

De gevolgen zijn meestal minimaal.
Wel kan het zijn dat je kleren onder het bloed zitten, of wellicht belangrijke papieren o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drop , zoethout feitelijk, is gewoon een bloeddruk verhoger. Derhalve hooguit indirect verantwoordelijk voor bloedneuzen...
Drop is dus wel geschikt voor mensen met een (te) lage bloeddruk...en ja, die mensen zijn er ook.
Een bloedneus is een gesprongen adertje in je neus,
meestal stopt het bloeden vanzelf wanneer het bloed begint te stollen, en is een medische behandeling niet noodzakelijk.
blijd de neus bloeden en stopt het niet ga er dan even mee naar de huisarts deze kan je doorverwijzen naar de kno arts...daar is het zo verholpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloedneus, oorzaken
Mogelijke oorzaken van een bloedneus (o.a.):
- aanleg (bijv. dunne neusvaatwand)
- spontaan (bijv. bij droge lucht)
- verkoudheid
- tik, stoot of klap tegen de neus
- verwonding door neuspeuteren, vallen, stoten of vuistslag
- voorwerp (bijv. steentje) in neus stoppen (kinderen!)
- ouderdom
- bijholte-ontsteking (sinusitis)
- gebroken neus (= neusfractuur)
- vernauwde neusslagaders (= arteriosclerose)
- ontsteking van de neusopening (= vestibluitis)
- uitdroging van het neusslijmvlies
- erfelijke bloedvat-aandoening in de neus (= teleangiectasia hereditaria haemorrhagica),
- leverziekten, bepaalde
- bloedarmoede, bepaalde vorm (= aplastische anemie)
- bloederziekte (= hemofilie)
- leukemie (= bloedkanker)
- verminderd aantal bloedplaatjes (= trombocytopenie)
- bloedverdunners (= anti-trombotica)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van de oorzaken kan zijn, telang of teveel onder de zon...
Soms kan zijn dat er een adertje is gesprongen.. Er kan nog velle oorzaken hebben.