Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je korte termijn geheugen sterker maken als je last hebt van vergeetachtigheid?

Zijn hier ook medicijnen voor, eventueel zonder recept?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
981

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Door medicatie, nee
U kunt uw geheugen wel trainen.
Denk hierbij aan geheugenspelletjes zoals memorie.
Meer over geheugentraining kunt u hier vinden;
http://www.neurocampus.nl/html/geheugen/geheugenspel.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of het nou echt zo is weet ik niet maar het homeopatische middel Ginkgo Biloba schijnt te helpen wanneer er sprake is van geheugenverlies. En verder inderdaad flink brainfitnessen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee dankje, werkt dat ook voor jongeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen idee, ik zou zeggen google het even. Als het je wat lijkt, het is gewoon te koop bij de drogist en de apotheek.
Van visolie (omega 3-vetzuren) wordt beweerd dat ze je concentratievermogen vergroten. En met een beter concentratievermogen kun je beter onthouden, lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt!
Alle antwoorden zijn fout!
Je word niet slimmer van memorie of eten!
Dat is juist de meeste bedrog je word slimmer van het leren, je kan goed memorie spelen enzo maar vaak zit daar gokjes in.
En eten dat is nooit zeker. Je moet daar niet in geloven maar je moet gaan leren met iets.
Bijvoorbeeld woordjes gaan leren wat mensen doen bij de studies.
Zij zijn niet echt vergeetachtig.
Bijvoorbeeld een leuke taal kiezen en dan steeds een paar woorden pakken en steeds gaan leren wat je vroeger deed en maak het niet saai, maar doe daar leuke ervaringen mee.
Zo train je heel goed je brein de spelling van de woorden en de vertaling steeds herhalen.
Zo word er elke dag een mens rijker (in de brein).
En wanneer een brein steeds gepusht word zal die ook trainen en meer gaan concentreren je zult niet meer zo vergeetachtig worden.

Heel veel succes!!
Groeten van Barhoemi!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds ik op school zit is mijn geheugen achteruit gegaan, dus ik denk niet dat dit antwoord wél goed is, sorry
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat trainen niet helpt, aan het eind zeg je dat een brein dat steeds gepusht wordt, getraind wordt. Wat is het nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar spreek ik me zelf tegen? whahahaha

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding