Kun je door te drinken via een rietje stikken?

in het verpleeghuis mag niet gedronken worden via een rietje.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik werk in een verpleeghuis maar daar drinken ze juist vaak met rietje , omdat je dan vaak kleinere slokken neemt en dus minder kans op verslikken

De enige manier waarop dat zou kunnen gebeuren is als je plat ligt en dan via een rietje probeert te drinken. Maar als je enigszins rechtop zit dan kan er niets op tegen zijn. Dat drinkt zelfs gemakkelijker dan rechtstreeks uit een glas of beker. Via een beker met een drinktuit kan iemand een te grote slok krijgen en zich verslikken, maar via een rietje is het een veilige hoeveelheid.

Ik vermoed dat ze bang zijn dat het rietje te ver in de keel gestopt wordt maar drinken door een rietje rechtop is vaak de enige mogelijkheid om je niet te verslikken. Veel ouderen zijn met hun handen niet zo handig mee en bij het drinken gaan dan te grote slokken de mond in en DAT is juist gevaarlijk. Vraag eens naar de reden, het is geen gekke vraag en zet dat hier nog even neer, ik ben nu ook wel benieuwd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100