Hoe komt het dat soms opeens niet meer weet hoe je trap moet lopen?

Ik zal vast niet de enige zijn die dit heeft: Je loopt op de trap, gewoon op de automatische piloot, en ineens kom je met je voeten in de war, en weet je even niet meer hoe je trap moet lopen. Je moet dan even heel goed nadenken hoe het ook alweer moest. Maar hoe komt dit eigenlijk: is het een soort tijdelijke kortsluiting in je hersenen oid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Dat heb ik nooit, maar het lijkt me hetzelfde als je gaat nadenken over het autorijden. Zodra je dat doet, dan gaat het fout, en val je bijvoorbeeld stil bij het optrekken. Bepaalde acties zitten zo ongeveer geprogrammeerd in je brein. Erover nadenken zorgt voor verwarring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
:-) en even vertellen of dat hendeltje van je richtingaanwijzer nou rechts of links van je stuur zit...
heel herkenbaar!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proberen aan iemand uit te leggen hoe je auto rijdt, echt niet te doen! :)

Andere antwoorden (5)

Leer de stop-meditatie, dan leer je te stoppen en te beginnen...

Het kan een mediamiek teken zijn... Laat er door een deskundige naar kijken... Het kan een lichamelijke oorzaak hebben, maar dat voelt niet zo... Het is eerder een teken dat je iets moet leren te zien... Er moet wat geleerd worden door jou... En je weigert steeds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh?
Ik vind dit zo herkenbaar. Bij mij is het juist als ik erover nadenk dat ik niet meer weet hoe het moet. Het lijkt me geen kortsluiting in je hersenen maar meer iets van bewustwording ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je traplopen heb je op de automaat staan en als je te druk bent of te veel denkt aan andere dingen op dat moment dan kan het voorkomen dat de automaat even op uit staat en dan is het net dat je weer opnieuw moet leren traplopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat altijd met treden met een ongebruikelijke maat. Je raakt dan in de war omdat je gewend bent geraakt aan een bepaalde loop. Maar ik heb het heel soms ook wel eens als ik (lopend op de trap) ineens 'wakker' word uit het diep verzonken zijn in gedachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt erg bekend. Ik kan werkelijk uuuuuuren voor de trap zitten en geen flauw idee hebben hoe ik boven kom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, wat heb jij humor!!!
puntje erbij voor je komische reaktie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry, was ik het plusje nog vergeten ook!!