Wat moet je doen om lang door te kunnen slapen?

Ik slaap vaak maar 4 uur per nacht..en dan nog ben ik om het half uur een keer wakker..
Ik wil zo graag eens wat langer.. en aan 1 stuk doorslapen..Wie heeft er tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een stevige beurt voor het slapen gaan help het allerbeste!

Oordopjes indoen. Dan hoor je eigen ademhaling, en dat werkt (bij mij in ieder geval) rustgevend.

Ik weet niet of je ervan houdt ,maar probeer eens te gaan sporten een paar dagen in de week ,lichamelijke beweging ,en dan rond een uur of 22.30 u naar je bed te gaan. Is naar ,het zou voor mij te kort zijn ,en ik zou er erg moe van worden .sterkte

Je zou het een keer met lavendel etherische olie kunnen proberen. Wat druppels op je kussen of in een geurzakje. Is een van de weinige oliën die je ook bij haast elke drogist kunt kopen.

Neem een slaapmutsje, als je daar van houdt.

Capsules met slaapmutsje (goudpapaver), bevorderen de nachtrust. Gebruik één voor het slapen gaan en doordat het je hartslag vertraagd wordt je lekker ontspannen en slaap je langer door. Het middel kan gedurende langere tijd achter elkaar veilig gebruikt worden, en is geheel niet verslavend. Op het etiket staat twee stuks voor volwassenen maar probeer eerst maar of één niet genoeg is. Wij deden ook niet ook nog voor het eten, en eentje werkte prima. Verkrijgbaar bij reformzaken en natuurwinkels.

's Avonds geen koffie of andere cafeinehoudende dranken drinken.

Er zijn een soort therapeuten die gespecialiseerd zijn in slaapproblemen. Misschien kan je een keer naar zo iemand toe. Zij kunnen goed onderzoeken of het een psychische of lichamelijke oorzaak heeft, en weten als geen ander wat voor dingetjes je allemaal zou kunnen uitproberen. Hoe zo'n persoon heet weet ik niet, maar je huisarts kan je vast wel door verwijzen.

Probeer het eventueel eens met je bed op een andere plek...

- Geen spannende film kijken 's avonds. - Zorg voor voldoende rust voordat je gaat slapen. Om goed te kunnen slapen moet "je hoofd leeg zijn", anders ga je piekeren en slaap je onrustig. - Zorg voor een goede dagbesteding zodat je 's avonds ook echt moe bent en daardoor goed kunt slapen. Als je te veel energie over hebt, ga dan even uit bed, en dan weer terug. Dat werkt vaak prima om weer goed te kunnen slapen. Je gedachten zijn dan even weg van het niet in slaap kunnen komen. - Zorg voor voldoende frisse lucht in je slaapkamer, bijvoorbeeld door op tijd te luchten. En maak het niet te koud of te warm in je slaapkamer. Zo zijn er nog vele tips, maar dit zijn er een paar waar ik het eerst aan moest denken. Slaap ze!

Capsules met L- theïnine . Natuurlijke rustgever die onderandere in thee zit ( antagonist van de caffeïne ) . Heerlijk je wordt wakker s'nachts en je neemt een capsuletje . En in plaats van cirkeltjes te draaien in je hoofd , wordt je vanzelf weer doezelig . En diep slapen of niet , je wordt heerlijk wakker .

Ha, die Sharona30; Ik worstel na vijfentwintig jaar continudiensten nu alweer zo'n jaar of twee met mijn slaapritme en slik melatonine. Geen wondermiddel, maar ik begin zo langzaamaan mijn slaap van twee, drie keer een uurtje per nacht naar vijf á zes uur aan één stuk uit te bouwen. Ook niet elke nacht, maar er zit absoluut verbetering in. Melatonine is een lichaamseigen hormoon dat de pijnappelklier afgeeft om de slaapbehoefte te reguleren. Soms is de productie daarvan niet in orde en is die op deze manier bij te sturen. Is bij elke drogist in zeer lichte capsules te krijgen zonder recept. Maar informeer jezelf wel goed voor je ertoe overgaat, raadpleeg liefst je huisarts vooraf.

Tips voor beter slapen * Probeer inzicht te krijgen in uw slaapgedrag door een slaapdagboek bij te houden. Schrijf op hoe lang het duurde voordat je insliep, hoe lang geslapen, hoe laat wakker, hoe vaak wakker geweest. * Onderzoek of de slaapproblemen samenhangen met bepaalde omstandigheden, zoals vroeg op moeten, drukte thuis of op het werk, of een bepaalde televisie programma. * Zorg dat je op vaste tijden naar bed gaat en opstaat. Slaap ook in het weekend niet te lang uit. * Vermijd geestelijke en lichamelijke inspanning, zoals sporten, vergaderen of studeren, vanaf twee uur voor het slapen gaan. * Eet of drink niet uitgebreid binnen een paar uur voor het naar bed gaan Je voedsel moet volledig verteerd zijn voor je naar bed gaat. Drink 's avonds niet te veel alcohol, koffie of thee of dranken met veel suiker. * Bedenk 's avonds al wat u de volgende ochtend moet doen: leg uw kleren klaar, pak uw werktas in en maak eventueel een actielijsje. * Probeer negatieve gedachten over slapen gaan om te buigen naar positieve. Als u bijvoorbeeld denkt: "dadelijk moet ik gaan slapen en dan lig ik weer uren wakker", verander dat dan in: "heerlijk, dadelijk lig ik warm en veilig onder mijn dekbed". Dat is niet eenvoudig, maar wel het proberen waard. * Gebruik je slaapkamer niet om te werken, studeren te lezen of televisie te kijken, maar gebruik de slaapkamer waar hij voor is. * Neem, als je niet meteen in slaap kunt vallen, een houding aan van "het maakt niet uit". Sta niet op. Ook als je niet slaapt, krijgt je lichaam rust. * Ontspanningsoefeningen en yoga helpen om tot rust te komen, 's avonds, maar ook op andere momenten van de dag. Regelmatig overdag even ontspannen zorgt voor makkelijker ontspannen 's avonds. * Neem voor het slapen gaan een warme douche of een ga een eindje wandelen. Ook lezen, naar rustige muziek luisteren of een kopje warme kruidenthee kan helpen om te ontspannen. * Leg pen en papier naast uw bed. Schrijf gedachten van u af als u begint te piekeren. * Als uw partner last heeft van uw slaapproblemen, kan het u beiden rust geven apart te slapen. * Zoek meer informatie over slaapstoornissen, inbibliotheek, boekhandel of op internet. * Probeer overdag niet te slapen * Zorg voor gemakkelijk zittende nachtkleding en een comfortabel bed en kussen.

Bronnen:
http://www.gezond-vitaal.nl/Slapen.html

Ik heb dit ook al een hele tijd (gehad), en vaak lag ik om half vier nog klaarwakker te wezen en om de haverklap wakker. Ik ben van de week begonnen met Sleepzz melatonine original, die zijn om in te slapen en om door te slapen. Je neemt 1 of 2 tabletjes 1 tot 2 uur voor het slapen gaan in , onder de tong laten smelten. Ze zijn zo klein als een speldenknopje. Te koop bij Kruidvat-etos-trekpleister, €12,95 voor 625 tabletjes ( tijdelijk 25 % gratis erbij) Ik moet eerlijk bekennen, ze helpen mij uitstekend, ik val er mee in slaap en slaap eindelijk eens door, en rustiger.

Hoi Sharona, Ik slaap wel eens 24 uur lang, mijn recor is 40 uur.! Maar als ik jou zou was. niet doen lang slapen, want het is niet goed voor de gezondheid. echt niet.! Trouwens door minder te slapen, leef je lang. Wie houdt er niet van slapen? Lekker wegzinken in dat grote bed tussen de dekens als de regen tegen de ramen tikt. En hoeveel mensen zijn er wel niet, die op het moment dat de wekker ’s morgens afgaat nog graag even verder willen slapen en dankbaar gebruik maken van de snooze functie. Tja, slapen is heerlijk. Maar is veel slapen eigenlijk wel zo gezond?

Bronnen:
http://www.kennislink.nl/publicaties/minde...

dan mag je mij en hand geven,ik slaap weinig maar ben nooit moe ik drink geen koffie voor het slapen gaan,de laatste tijd neem ik warme melk met honing en ik moet zeggen dat ik beter slaap

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100