Klopt het dat velletjes van pinda's en pitjes van bijv. druiven en paprika een blindedarmontsteking kunnen veroorzaken of is dit een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Nee, dat klopt niet. Het is eerder het omgekeerde: het eten van voldoende vezels (waaronder de vliesjes van pinda's en druivenschilletjes horen) helpt tegen obstipatie - wat een blindedarmontsteking kan veroorzaken.
Zo'n ontsteking kan verschillende oorzaken hebben en is eigenlijk niet te voorkomen. Voorbeelden van mogelijke oorzaken zijn indikking van de ontlasting, worminfecties en het binnendringen van micro-organismen.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

is een fabeltje.
Als het echt zo was had zo ongeveer de hele wereldbevolking al wel een blindedarmoperatie ondergaan.
waarschijnlijk zelfde categorie : "van deodorant krijg je kanker"
anneliez
11 jaar geleden
Nee dat is een broodje aap verhaal.. ze zijn juist gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag mij werkelijk af waar dit soort fabeltjes vandaan komt.
Dat noemt men "broodje aap verhalen".

Nee het klopt niet.

Lees ook hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/pitjes-druiven-gewoon-doorslikken.100800

http://www.goeievraag.nl/vraag/paprikazaadjes-gewoon-meebereiden.192861

http://www.goeievraag.nl/vraag/pitjes-paprika-eten.16863
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle plantaardige producten maken uiteindelijk je organen ziek, beginnende met je maag, darmen en lever. De mens heeft een kleine maag, 1,5 liter inhoud, en een kort darmstelsel. Deze zijn niet geschikt om plantenvoeding te verwerken. Een koe is een planten eter en heeft daarom een hele grote maag en een lang darmstelsel. Een mens ervaart buikpijn en/of een opgeblazen gevoel.