Nee. Sterker nog, je doodt waarschijnlijk geen enkele bacterie door in je handen te klappen. Bacteriën zijn heel erg klein.
Op het puntje van een naald kunnen al tientallen organismen zitten. Om deze minuscule wezentjes te doden is meer nodig dan frictie of een andere mechanische actie.
Wie zijn handen echt schoon wil krijgen, moet ze goed wassen met een antibacteriële zeep of chloorwater. En dan nog zullen veel bacteriën overleven door zich schuil te houden in de vele holtes en vouwen in de huid van je handen. Alleen al tussen de lijntjes op je vingers en handpalm kunnen ze zich makkelijk verstoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Wie weet sla je ze dan zelfs nog dieper je huid in.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, bacterien gaan alleen dood bij heel hoge&heel lage temperatuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk verspreid je ze door de wind nog meer... maar je dood ze niet, tenzij je boven een openhaard of vuur klapt ;)