hoe kan je geheugenverlies bestrijden ?

als je een beroerte hebt gehad en je wordt ouder, gaat je geheugen achteruit, dat merk ik dagelijks, dat is een feit.
wat kan je doen om geheugenverlies te bestrijden ?

Toegevoegd na 1 week:
lieve mensen, ik kan niet kiezen want er is geen beste,
er zijn er meer en dus kies ik niet , sorry, het zou niet
eerlijk zijn !

Toegevoegd na 1 week:
ik vergeet jullie allemaal te bedanken voor alle mooie woorden en goede adviezen, dank je wel !

Weet jij het antwoord?

/2500

Er bestaan medicijnen die geheugenverlies bestrijden. Het zijn echter geen wondermiddelen. Nootropil is zoiets.

Allereerst: aanvaarden dat het is zoals het is en het niet anders willen hebben....dan ga je namelijk in verzet en daar wordt niks beter van. Dat op zich klinkt lekker simpel, maar is het niet!! Een cursus waar je bijvoorbeeld deze instelling kunt leren heet Mindfulness. Wat info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mindfulness Verder zijn er op de computer geheugentrainers/ geheugentrainingen, die je kunt doen om je grijze massa te oefenen. Er zijn vele mogelijkheden op dat gebied, ook cursussen: effies googelen ;-) Andere mogelijkheid: schrijven. Over wat je maar wilt, maakt niks uit. Doe het voor jezelf. Hou je brein actief. Lezen is ook een goeie om je hersens te kraken. Daag jezelf uit om een onderwerp te kiezen waar je nog niet veel van weet bijvoorbeeld. Of het iets is weet ik persoonlijk niet,maar op tv is er iedere dag het programma MAX Geheugentrainer. http://www.omroepmax.nl/televisie/max-geheugentrainer/over-max-geheugentrainer Toegevoegd na 21 minuten: Puzzels (kruiswoord etc.) maken: er zijn puzzelboekjes te koop, maar ook i de krant en op internet zijn ze te vinden. Misschien extra leuk als je er een prijs mee kunt winnen. Het gaat erom, dat je je brein actief houdt!

Proberen je geest zo lenig mogelijk te houden door b.v. alles te lezen wat onder je ogen komt, veel met mensen te spreken en niet bang zijn om daarbij fouten te maken! Ik ben ervaringsdeskundige en ik merk, dat het ook helpt door dat " ouder worden " op de achtergrond te schuiven, je kunt best 95 zijn en geestelijk nog goed bij!

Als je toch veel achter de PC zit, schrijf je dan in op Neurocampus. http://www.neurocampus.com/ Neurocampus in de grootste uitgever van braintraining in Nederland en Vlaanderen. Twee grote websites (Neurocampus.com en Neurocampus.be), het Braintraining Magazine, de Braintraining Omnibus, Neurocampus Breinboek en Neurocampus Scheurkalender. En u vindt Neurocampus in de nieuwe Internet-TV toestellen van Philips, in Museum Corpus en in tal van bladen en magazines en op andere websites. Neurocampus werkt samen met medici en instellingen zoals de Hersenstichting.

Het klinkt misschien dom maar ik heb gehoord dat als je iedere dag een appel eet je veel minder kans hebt op geheugenverlies.

Er zijn diverse voedingsupplementen die een positief effect hebben op cognitieve vaardigheden zoals het concentratievermogen en het geheugen. Een erg effectief middel om het geheugen te verbeteren is huperzine A. Het vermindert de afbraak van acetylcholine in de hersenen en dat uit zich voornamelijk in een verbetering van het geheugen.

Ik heb ca een jaar geleden een hersenbloeding gehad en merk heel goed dat mijn geheugen zienderogen achteruit gaat. Ben begonnen met geheugentrainings spelletjes maar toen ik dit aan mijn neuroloog vertelde zei hij dat dit misschien wel leuk was om te doen maar dat het geen zin had,volgens hem moet je, zoals met zoveel dingen,ermee leren leven en omgaan! Ik ga er van uit dat hij het wel weet! Sorry :-(

De hersenen bestaan voor het grootste deel uit vet. Verzadigd vet. Als men te weinig verzadigd vet eet en te veel suikers dan gebruikt het menselijk lichaam zijn eigen vetten voor energie. Geen enkel medicijn geneest maar verergert de aandoening en hebben meestal nog meer bijwerkingen. De juiste voeding is de beste medicijn. Eet alles wat loopt, vliegt of zwemt en eet boter, vette kaas, eieren en creme fraiche. Je voedt je lichaam op correcte wijze en je hersenen herstellen. Eet geen koolhydraten. Koolhydraten zijn, behalve suikers, ook brood, fruit en zetmeel. Cholesterol verlagende medicijnen veroorzaken hart- en vaatziekten en zijn totaal overbodig.

van het specerij kerrie (let wel, niet curry) is onlangs bewezen dat het dementie aanzienlijk tegengaat. en wat dacht je van een dagboekje bijhouden?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100