zit er Epinefrine in neusspray?

Epinefrine is een vervanging van adrealine ik vraag me af zit Epinefrine in neusspray zoals ze in de film The Crank laten zien?

in verband met een weddenschap

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke film, hij was laatst op televisie. Epinefrine is trouwens Adrenaline, het is er gewoon een ander woord voor, het wordt toegediend in bepaalde medische noodsituaties, in Nederlandse neussprays zit het inderdaad niet.

Het beste antwoord

nee dat zit er niet in..ik heb hier een flesje en daar staat op:
xylometazolinehydrochloride
citroenzuur
monohydraat
natriumcitraat
glycerol
en water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Nederland niet, in sommige andere landen wel.

Hier mogen producten met epinefrine namelijk niet vrij verkocht worden.